مهمترین دانشگاه‌های کانادا در مهاجرت تحصیلی و فرآیند دریافت ویزای تحصیلی با سام راد

مهمترین دانشگاه‌های کانادا در مهاجرت تحصیلی

مهمترین دانشگاه‌های کانادا در مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کانادا، یکی از روش‌های ساده و آسان برای مهاجرت است. برای داشتن چنین مهاجرتی، شما باید اطلاعات کافی در مورد مهمترین دانشگاه‌های کانادا داشته باشید. اینکه دانشگاه‌ها در این کشور چند دسته هستند، این دسته بندی بر چه اساسی است، چه کسانی می‌توانند وارد کدام دانشگاه شوند و اطلاعات این چنینی. در این مقاله قصد داریم به بررسی دانشگاه‌های کانادا بپردازیم. اگر شما هم علاقه‌مند به مهاجرت به روش تحصیلی هستید و یا قصد دارید برای ادامه تحصیل خود به کانادا سفر کنید، با سام راد تا انتهای مقاله همراه باشید.

نکته مهم، ویزای تحصیلی

یکی از مطالبی که قبل از ورود به بحث مهم ترین دانشگاه‌های کانادا باید بررسی شود، مقوله ویزای تحصیلی کانادا است. زمانی که شما قصد دریافت این نوع ویزا را داشته باشید، موارد زیادی شامل حال شما خواهد شد که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید. به عنوان مثال، شما می‌توانید شغل پاره وقت انتخاب کرده و نهایت ساعت کاری شما ۲۰ ساعت در هفته است. یا شما نمی‌توانید با ویزای تحصیلی درخواست اقامت دائم نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ویزای تحصیلی کانادا رجوع کنید.

مهاجرت به کانادا به روش تحصیلی

همانطور که گفتیم، یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، اخذ ویزای تحصیلی است که پس از گذراندن پروسه‌های مختلف، می‌تواند به درخواست اقامت ختم شود. اما باید به این نکته توجه داشت که تحصیل در کانادا به چه شکل است. آیا مانند تحصیل در ایران است که برخی دانشگاه‌ها دولتی بوده و برخی آزاد باشند؟ یا دسته بندی دانشگاه‌ها در کانادا به شیوه دیگری است؟ با ما همراه باشید.

مهمترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه‌ها در کانادا به دو شیوه دسته بندی می‌شوند. دسته بندی اول، بر اساس تایید آن دانشگاه توسط وزارت علوم ایران است. دانشگاه‌های ممتاز، دانشگاه‌های خوب و دانشگاه‌های متوسط. نکته حائز اهمیت این است که این دسته بندی بر اساس نظر وزارت علوم ایران است و ممکن است در این سطح بندی و دسته بندی، اختلاف نظرات زیادی وجود داشته باشد. طبیعی است که این مدل دسته بندی و نگاه به دانشگاه‌ها برای کسانی است که قصد دارند پس از اتمام تحصیل به ایران بازگردند.

دانشگاه های کانادا از نظر وزارت علوم پزشکی

  1. دانشگاه‌های ممتاز

در این دانشگاه‌ها، کیفیت آموزش، سطح علمی اساتید، تحقیقات و پژوهش‌ها و مواردی که مرتبط با یادگیری دانشجویان هستند، از بالاترین کیفیت ممکن بهره مند هستند. دانشگاه دالهاوزی Dalhousie University، دانشگاه لاوال Laval University، دانشگاه اچ ای سی مونترال (Montréal School of Higher Commercial Studies (HEC Montréal از نمونه دانشگاه‌های ممتاز کانادا هستند.

  1. دانشگاه‌های خوب

این مدل دانشگاه‌ها، با اندکی تفاوت نسب به دانشگاه‌های ممتاز، در رتبه دوم هستند. سطح عملی پایین تر، قدرت اساتید، پژوهش‌ها و پژوهش گاه‌های دانشگاه‌ها و عوامل اینچنینی، در این سطح بندی تاثیر گذار بوده‌اند. دانشگاه کارلتون Carleton University،دانشگاه کنکوردیا Concordia University، دانشگاه کبک دانشگده عالی فنی Ecole de Technologie Supérieure, University of Quebec از نمونه دانشگاه‌های مطرح در دسته دانشگاه‌های خوب به حساب می‌آیند.

  1. دانشگاه‌های متوسط

دانشگاه‌های دسته سوم، سطح بسیار متفاوتی نسبت به دانشگاه‌های ممتاز دارند. کیفیت آموزش بسیار متفاوت بوده و این مساله به چشم می‌آید. سطح کیفی کار در این دانشگاه‌ها، قابل مقایسه با سطح ممتاز نبوده و همین امر سبب می‌شود که این دو دسته اینقدر تفاوت داشته باشند. دانشگاه آکیدیا Acadia University، دانشگاه آگوستاناAugustana University College، دانشگاه بیشاپ Bishop’s University، از دسته سوم دانشگاه‌ها هستند.

دانشگاه‌های کانادا از نظر دولتی و یا خصوصی بودن

همانطور که از نام دسته بندی پیدا است، در این دسته بندی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی کانادا، مورد بررسی قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی شرایط هر کدام از این دانشگاه‌ها و همچنین، معرفی برخی از برترین دانشگاه‌های دولتی و خصوصی می‌پردازیم.

  1. دانشگاه‌های دولتی

این مدل دانشگاه‌ها، توسط دولت کانادا تامین هزینه می‌نمایند. مهم ترین پارامتر ممکن در مورد این دانشگاه‌ها همین امر است. دانشگاه آلبرتا University of Alberta و دانشگاه آتاباسکا Athabasca University در شهر آلبرتا، دانشگاه کاپیلانوCapilano University، دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار Emily Carr University of Art and Design در بریتیش کلمبیا و دانشگاه براندون Brandon University در منیتوبا، از دانشگاه‌های دولتی مختلف در کشور کانادا هستند.

  1. دانشگاه‌های خصوصی

دانشگاه‌های خصوصی، بودجه کمتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی از دولت مرکزی کانادا دریافت می‌نمایند. دانشگاه‌های دانشگاه فیرلی دیکنسون Fairleigh Dickinson University در بریتیش کلمبیا، دانشگاه نیاگارا Niagara University در انتاریو و دانشگاه دانشگاه کراندال Crandall University در نیوبرانزویک از جمله دانشگاه‌های خصوصی کشور کانادا هستند.

نکته در مورد دانشگاه‌های کانادا

همانطور که گفته شد، بودجه دانشگاه‌های دولتی، توسط دولت تهیه شده و طبعا شهریه دانشگاه‌های خصوصی، بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است. اما این مقوله برای دانشجویان بین المللی تفاوت چندانی ندارد. پس برای هزینه کمتر، نیاز نیست به سمت دانشگاه خاصی تمایل داشته باشید. نکته پایانی در مورد این است که دانشگاه‌های دولتی پذیرش دانشجوی بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر دارند.

مهاجرت تحصیلی یا اقامت موقت

یکی از بزرگ ترین چالش‌های ذهنی همه کسانی که قصد دارند به روش تحصیلی مهاجرت کنند این است که آیا این مهاجرت، منجر به اقامت دائم خواهد شد؟ آیا پس از اتمام دوره تحصیلی خود در کشور کانادا، می‌توانم در آن کشور زندگی کنم یا خیر؟

پاسخ ما خیر است. یکی دیگر از شرایط ویزای تحصیلی کانادا این است که شما در انتهای دوران تحصیلی، باید به کشور خود بازگرید. اما با انجام ترفند ها و روش هایی می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.  یکی از این روش‌ها، روش اکسپرس اینتری است. در این روش ، افراد با کسب امتیاز‌های مختلف از فعالیت های خود، می‌توانند اقامت دائم در کشور کانادا را دریافت نمایند. مدرک دانشگاهی صادره از کشور کانادا، در امتیاز اکسپرس اینتری محاسبه خواهد شد.

همچنین، اخذ اقامت به شیوه استارت آپ ویزا، یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت دائم است. به دلیل پروسه ۳ ساله استارت آپ ویزا، از زمان درخواست تا صدور PR فرد باید با ویزای کاری در کانادا ساکن شود. روش‌های اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج، سرمایه‌گذاری و اخذ تابعیت سایر روش ها هستند که نیاز به توضیح ندارند.

کلام آخر

اگر قصد دارید زندگی متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشید و یا تحصیلات خود را جدی تر پیش ببرید، یکی از گزینه‌های روی میز شما، اخذ ویزای تحصیلی است. این امر می‌تواند به صورت کلی زندگی شما را به شکل متفاوتی پیش ببرد. بسیاری از افراد، از این طریق تحصیل را جدی تر ادامه دادند و در نهایت در آن کشور ساکن شده و زندگی می‌کنند. اما باید بدانیم که چه چالش هایی در راه ما وجود دارد.

چالش هایی مانند انتخاب دانشگاه، هزینه دانشگاه، از جمله چالش های معمول این راه هستند. همچنین، بزرگ ترین چالش پس از اتمام تحصیل، دریافت اقامت دائم خواهد بود. سام راد به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به راحتی از پس تمام این مراحل بر‌بیایید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه اصلی سام راد مراجعه کنید و یا با پشتیبانی در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *