مزایای داشتن اقامت دائم در کانادا را با سام راد تجربه کنید

مزایای داشتن اقامت دائم در کانادا

مزایای داشتن اقامت دائم در کانادا

طبیعت جذاب، تنوع فرهنگی و اقتصاد پررونق کانادا، آن را به مقصدی جذاب برای کسانی که به دنبال شروعی تازه هستند، تبدیل کرده‌است. مزایای داشتن اقامت دائم در کانادا بسیار است. از این‌رو اغلب افراد رویای دریافت اقامت دائم کانادا را در سر می‌پرورانند که به آنها اجازه می‌دهد در این کشور خیره‌کننده، زندگی خود را بسازند. در این مقاله سام راد به بررسی چیستی اقامت دائم کانادا، الزامات، مزایا و ویژگی‌ها‌ی آن پرداخته ایم. اگر از علاقه مندان مهاجرت به کانادا هستید، این مقاله را از دست ندهید.

تعریف اقامت دائم کانادا Permanent Resident

اقامت دائم وضعیتی است که به افراد سایر کشورها اعطا می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد قبل از اینکه شهروند کانادا شوند، دراین کشور زندگی و کار کنند. مقیم دائم کانادا به شخص مهاجری گفته می‌شود که از طرف دولت کانادا به وی اقامت دائم داده شده‌است.

یک مقیم دائم از بسیاری از مزایای یک شهروند کانادایی برخوردار است. با این حال، بر‌خلاف شهروندان، آنها باید با رعایت برخی الزامات مانند الزام اقامت، وضعیت خود را حفظ کنند.

توجه داشته باشید که اقامت دائم با تابعیت کانادا متفاوت است. دریافت تابعیت کانادا دارای روند درخواست مجزا و شرایط سخت گیرانه‌تری است. ساکنان دائمی ‌از بسیاری از حقوق و مزایای مشابه شهروندان کانادا برخوردار هستند، اما هنوز تفاوت‌هایی بین این دو وضعیت وجود دارد.

کارت اقامت دائم Card Permanent Resident

کارت اقامت دائم (PR Card) یک سند رسمی ‌است که توسط دولت کانادا برای افرادی صادر می‌شود که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند. این کارت به عنوان مدرکی برای وضعیت آنها در هنگام سفر به داخل و خارج از کشور عمل می‌کند.

اکثر کارت‌های اقامت دائم پنج سال اعتبار دارند. دولت کانادا ساکنان دائمی‌ را تشویق می‌کند تاریخ انقضای خود را پیگیری کنند و برای تمدید کارت اقامت دائم کانادا حداکثر شش ماه پس از انقضای کارت خود اقدام کنند.

شایان ذکر است که شرکت سام راد تا‌کنون چندین پرونده ی موفق در زمینه اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استارتاپ ویزا (Start-Up Visa Program)داشته‌است. برنامه استارتاپ ویزای کانادا(SUV) و اکسپرس اینتری(Express Entry) تنها روش‌های مهاجرتی کانادا هستند که به‌طور مستقیم منجر به دریافت PR می‌شوند.

سند سفر اقامت دائم Permanent Resident Travel Document

اگر مقیم دائمی ‌خارج از کانادا بوده و مایل به ورود به خاک کانادا باشد، در صورتی که دارای کارت PR معتبری نباشد، می‌تواند برای یک سند مسافرتی اقامت دائم(PRTD) درخواست دهد. PRTD معمولاً برای یک بار ورود به کانادا معتبر است و به افراد مقیم دائم اجازه می‌دهد تا قبل از درخواست کارت PR یا تمدید کارت PR خود وارد کشور کانادا شوند.

مزایای داشتن اقامت دائم در کانادا  و مهاجرت به کانادا با روش کاری و ثبت شرکت با سام راد

تعهدات اقامت دائم کانادا

برای حفظ وضعیت اقامت دائم در کانادا، فرد باید یک سری تعهدات لازم را انجام دهد. یکی از این تعهدات به حضور فیزیکی شخص در داخل کانادا برای مدت زمان معینی اشاره دارد. تعهدات اقامت دائم کانادا برای شخص مقیم مستلزم آن است که فرد حداقل 730 روز در یک دوره پنج ساله به طور فیزیکی در داخل کانادا حضور داشته باشد. به عبات دیگر شما باید تقریبا سه سال در یک بازه زمانی 5 ساله در کانادا بمانید.

مزایای داشتن اقامت دائم در کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که در بالای لیست بهترین مقاصد مهاجرتی قرار دارد. مهاجران از سراسر جهان آن را برای مقاصد اقامت دائم انتخاب می‌کنند. چرا که نه؟ کانادا مزایای زیادی را برای ساکنان دائمی‌خود ارائه می‌دهد. به زبان ساده، اقامت دائم کانادا در واقع یک ویزای پنج ساله است. شما می‌توانید بر اساس تعدادی از فاکتورهای واجد شرایط بودن برای آن درخواست دهید. پس از آن، شما می‌توانید از مزایای مختلف کشور کانادا، درست مانند یک شهروند کانادایی، بهره مند شوید. البته توجه داشته باشید که شما واجد شرایط رای دادن و شرکت در سیاست نیستید.

در ادامه تمام مزایایی که می‌توانید با داشتن اقامت دائم کانادا از آنها لذت ببرید، آورده‌شده‌است:

شما می‌توانید در هر جای کانادا زندگی کنید.

اگر مقیم دائم کانادا هستید، اولین امتیازی که می‌توانید از آن لذت ببرید این است که در هر جایی که می‌خواهید زندگی کنید. با داشتن PR کانادا، شما حق قانونی اقامت در هر کجای کانادا را که بخواهید خواهید داشت. شما می‌توانید در هر یک از ده استان یا سه منطقه داخل کانادا اقامت پیدا کنید.

شما می‌توانید در هر نقطه از کشور کار کنید.

همانطور که می‌توانید در هر جایی زندگی کنید، در مورد کار شما نیز همینطور است. بنابراین، اگر با مونترال شروع کنید اما بعداً متوجه شوید که فرصت شغلی که از تورنتو به‌دست‌می‌آورید بهتر است، هیچ‌کس نمی‌تواند مانع حرکت شما به آنجا شود. شما حق این کار را خواهید‌داشت. زمانی که شما اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنید، به یک استان خاص یا کارفرما خاص وابسته نخواهید بود. بنابراین، با داشتن اقامت دائم کانادا، می‌توانید به جایی که شانس بیشتری وجود دارد نقل مکان کنید.

می‌توانید از آموزش بهتر و ارزانتر لذت ببرید.

شما می‌توانید در هر جایی که بخواهید تحصیل کنید. شما محدود به یافتن کالج یا دانشگاه در یک استان خاص نخواهید بود. علاوه بر این، به عنوان مقیم دائم کانادا، اگر زیر 18 سال دارید، حق تحصیل رایگان در مدارس دولتی کانادا را دارید.

زمانی‌که شما اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنید، شهریه دانشگاه شما کمتر می‌شود. در واقع با اقامت دائم کانادا هزینه‌های تحصیلی شما در مقایسه با ساختار شهریه دانشجویان بین المللی بسیار کاهش می‌یابد.

از خدمات بهداشتی ودرمانی بهتر و ارزانتر برخوردار خواهید شد.

به عنوان مقیم دائم کانادا، از بهترین خدمات بهداشتی و درمانی این کشور برخوردار خواهید‌شد. البته Medicare در کشور کانادا توسط قوانین فدرال اداره می‌شود. هر یک از استان‌ها و مناطق کانادا برنامه بهداشت عمومی‌خود را مدیریت می‌کند. بنابراین، پس از مهاجرت به کانادا، پوشش پزشکی ممکن است به محل اقامتتان نیز بستگی داشته باشد.

شما می‌توانید اسپانسر فرزندان و همسر خود شوید.

پس از اینکه اقامت دائم کانادا را دریافت کردید، درخواست به عنوان اسپانسر(sponsor) امکان‌پذیر است. بنابراین، می‌توانید از فرزندان تحت تکفل، همسر یا شریک زندگی مشترک خود حمایت مالی کنید تا به شما در کانادا بپیوندند. همچنین، اگر مهاجرت شما به کانادا از طریق سیستم اکسپرس‌ اینتری(Express Entry) انجام می‌شود، می‌توانید خانواده خود را نیز در درخواست خود قرار دهید.

شما واجد شرایط شهروندی کشور هستید.

هنگامی‌که اقامت دائم کانادا را دریافت کردید، یک قدم به شهروندی کانادا نزدیکتر می‌شوید. شما فقط باید سه سال از پنج سال را در کشور کانادا بمانید تا واجد شرایط شوید. بعد از آن حتی می‌توانید از حق رای در کانادا نیز برخوردار شوید. می‌توان گفت این امر یکی از مهمترین مزایای داشتن اقامت دائم در کانادا است. چرا که با دریافت شهروندی کانادا، شما به عنوان یک فرد دو تابعیتی هیچ محدودیتی در رفت‌و‌آمد و برخورداری از حقوق شهروندی نخواهید‌داشت.

نمی‌توان اقامت دائم کانادا را از شما گرفت.

در صورتی که اقامت دائم کانادا را داشته‌باشید، نمی‌توان وضعیت اقامت دائم کانادا را از شما گرفت. البته در صورتی که شما به تعهدات اقامت خود عمل نکنید یا بدتر از آن مرتکب جرم شوید؛ ممکن است این اتفاق بیفتد. در غیر‌این‌صورت می‌توانید بدون هیچ نگرانی در کشور بمانید. همچنین برای تمدید وضعیت خود پس از پنج سال، باید دو سال از هر پنج سال را در آنجا بمانید.

مزایای داشتن اقامت دائم در کانادا و مهاجرت به کانادا با سام راد

از اقامت دائم تا شهروندی کانادا

تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی یک گام مهم برای اتباع خارجی مقیم کانادا است. در واقع برای شروع این مسیر، افراد ابتدا باید دارای اقامت دائم معتبر باشند.

با این حال، مسیر شهروندی فراتر از حفظ وضعیت اقامت دائم است. ساکنان دائمی‌ که مایل به تبدیل شدن به شهروندی کانادا هستند، با تعهدات متفاوتی برای تبدیل وضعیت اقامت دائم خود به شهروندی مواجه هستند. این تعهدات به گونه ای طراحی شده اند که اطمینان حاصل شود که متقاضیان ارتباط قوی با کانادا دارند و زمان قابل توجهی را در این کشور سپری کرده اند و به جامعه آن کمک می‌کنند و ارزش‌های آن را درک می‌کنند.

کلام آخر

اقامت دائم کانادا مطمئناً مزایای زیادی دارد. برای بهره مندی از مزایای داشتن اقامت دائم در کانادا می‌توانید برای برنامه استارتاپ ویزای کانادا یا اکسپرس اینتری درخواست دهید. البته مسیرهای مهاجرتی زیادی وجود دارد که فرد را قادر می‌سازد تا اقامت دائم کانادا را بگیرد. اما تنها دو مسیر مهاجرتی استارتاپ ویزای کانادا(SUV) واکسپرس اینتری(Express Entry) به طور مستقیم به اقامت دائم کانادا(PR) منجر می‌شوند. سام راد یک شرکت علمی‌ مهاجرتی است که می‌توانید برای تحقق این امر به آن اعتماد کنید. برای کمک به مهاجرت و دریافت پاسخ تمام سوالات خود، با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *