راهنمای noc شغلی کانادا مسیری است که برای اکسپرس اینتری و ویزای کار کانادا نیاز دارید. سام راه همراه شماست

راهنمای noc شغلی کانادا

راهنمای noc شغلی کانادا

شما در جستجوی شغلی مناسب خود هستید، فرض کنید می‌توانید تمام مشاغل و نیازهای آن‌ها را به صورت کامل ببینید، در این صورت شما به راهنمای noc شغلی کانادا فکر کردید. Noc شغلی (National Occupational Classification) به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به مشاغلی که می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید، فکر کنید، آن‌ها را انتخاب و یا رد کنید و سطح خود را در بین مشاغل در کانادا پیدا کنید. اگر قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید بدانید شغل مورد نظر شما در چه رتبه‌ای قرار دارد، با سام راد تا انتهای مقاله همراه باشید.

Noc شغلی چیست؟

Noc شغلی (National Occupational Classification)، یک فرایند کدگذاری شده است که برای سطح‌بندی و سازماندهی مشاغل کشور کانادا استفاده می‌شود و به شما در چند مسیر کمک خواهد کرد. این فرایند، بر اساس دسته‌بندی خاص خود بوده و به سازمان‌های مختلف کشور کانادا کمک شایانی می‌کند. جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های بازار، اولین دستاورد این فرایند کدگذاری است. به صورت کلی، این ابزار برای کارجویان(یافتن کار متناسب با خود)، کارفرمایان (یافتن کارمند متناسب خود) و سیاست‌گذاران(بررسی کامل بازار کار کشور) مناسب خواهد بود.

دسته بندی بر اساس noc (اجزای Noc)

در پروسه noc، هر چیزی کد مخصوص به خود را دارد. همین کدگذاری مشخص، سبب دسته بندی دقیق مشاغل می‌شود. A42151 یک کد noc است. با ما همراه باشید تا جزء به جزء این کد را بررسی کنیم.

A:

این کد برای مشخص کردن نوع شغل فرد مورد نظر است. سطوح مختلف این بخش عبارتند از:

A – به صورت کلی تمامی مدیران: مدیران نظارتی، حمایتی B – متخصصان حرفه ای: دارای تحصیلات عالیه و تجربه در زمینه‌های تخصصی مانند مهندسی، پزشکی
C – کارکنان فنی و متخصص: افرادی که دارای مهارت فنی خاص مانند برق هستند. D – کارکنان خدمات و تجارت: مشاغل خدماتی مانند فروش، بازاریابی و …
E – کارگران تولید، مونتاژ: کارگران ماهر و نیمه‌ماهر در زمینه‌های تولیدی، ساختمانی و مونتاژ F – کارگران خدماتی، حمل و نقل: مشاغل خدماتی مانند آشپزی، رانندگی و …

 

عدد اول بعد از حرف

عدد اولی که پس از حرف می‌آید(در مثال ما ۴) مربوط است به سطح مهارت فرد

۰ – مدیر ارشد ۱ – مدیر میانی
۲ – متخصص حرفه ای ۳ – تکنیسن
۴ – کارکنان ماهر ۵ – کارگر نیمه ماهر
۶ – کارگر ابتدایی

۱.         این کارکتر، مرتبط به گروه شغلی فرد است.

۰ – مشاغل مدیریت ۱ – مشاغل حرفه ای
۲ – مشاغل فنی ۳ – مشاغل خدمات
۴ – مشاغل تولید ۵ – مشاغل خدمات

۲.        زیر گروه شغلی را مشخص می‌نماید.

۳.       نوع شغل را به طور دقیق نشان می‌دهد.

اهمیت noc در فرایند مهاجرت

۱.        ضرورت وجود در برنامه مهاجرت اکسپرس اینتری کانادا

همانطور که می‌دانید، در سیستم اکسپرس اینتری، شما بر اساس امتیازی که جمع‌آوری می‌کنید، شانس بیشتری برای مهاجرت خواهید داشت. عواملی مانند شغل، سن، زبان و …، در این نمرات تاثیر دارند. noc شغلی شما باید پرونده اکسپری اینتری شما باشد.

۲.       کاریابی

راهنمای noc شغلی کانادا، به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به راحتی شغل مورد نظر خود را یافته و خود را برای آن آماده سازید. ممکن است بسیاری از افراد به واسطه همین امر، ریجکت شوند.

۳.      درخواست ویزای کاری کانادا

برای اخذ ویزای کاری کانادا، شما باید کد شغل خود را که در noc مشخص است را به دولت کانادا نشان دهید.

به صورت کلی، شما به عنوان شخصی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارد، باید noc شغلی خود را مشخص کرده باشید تا بتوانید مسیر مهاجرت خود را برای خودتان و کشور کانادا مشخص نمایید.

مزایای استفاده از noc

۱.        راحتی در کاریابی

مهاجرین و به صورت کلی، نیروی کار حاضر در کانادا، از طریق سیستم کدگذاری noc به راحتی می‌توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند. از طرف دیگر، تمام کارفرمایان با استفاده از کد های شغلی مناسب خود و بازارشان، به راحتی نیروی کار مدنظر خود را جذب می‌کنند.

۲.       سیاست‌گذاری

مدیریت کسب و کار و نیرو‌های کاری، امری است که برای بسیاری از کشورها سخت و دشوار است. اما کانادا، با ایجاد سیستم کدگذاری noc، توان مدیریت کلان نیرو‌های کار خود را دارد. توسط noc هر بخشی که نیاز به نیروی کار داشته باشد، مشخص خواهد شد، هر بخشی که نیروی کار اضافه داشته باشد مشخص خواهد شد و از همه مهمتر، نیروهای کار ماهر مانند مدیران ارشد و …، از سایر نیروهای کار جدا می‌شوند.

۳.      موثر در روند برنامه‌های مهاجرت

وقتی که مهاجرت بر اساس noc صورت گیرد، شما به راحتی می‌توانید شغل خود را مشخص کنید. این مساله باعث می‌شود که شما مهاجرت با کیفتی داشته باشید. هنگامی که از خاک ایران، شغل شما در کشور مقصد مهاجرتتان مشخص باشد، شما دغدغه شغل و پول نخواهید داشت.

اهمیت Noc در برنامه استانی PNP و اکسپرس اینتری

همانطور که می‌دانید در برنامه مهاجرت استانی  PNP، شما باید درخواست خود را برای استان مدنظر خود ارسال کنید. یکی از نکات مهم در مورد این درخواست این است که شما باید کد Noc خود را در درخواست‌نامه قرار دهید.

همچنین، برای برنامه اکسپرس اینتری نیز، شما باید کد شغلی Noc خود را در پرونده هایی خود قرار دهید.

یافتن شغل مناسب خود با استفاده از Noc

وب‌سایت‌های کاریابی:

  • Indeed، Workopolis و LinkedIn از جمله وب‌سایت‌های کاریابی محبوب در کانادا هستند که می‌توانید با جستجوی کد NOC خود در آنها، فرصت‌های شغلی مرتبط را پیدا کنید.
  • هنگام جستجو در وب‌سایت‌های کاریابی، حتماً از فیلترهای موجود برای narrow کردن نتایج خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بر اساس موقعیت مکانی، نوع شغل، سطح تجربه و حقوق مورد نظر خود فیلتر کنید.
  1. وب‌سایت‌های دولتی:
  1. شبکه‌های اجتماعی:
  • LinkedIn  و Twitter از جمله شبکه‌های اجتماعی هستند که بستر صحبت بین کارجویان و کارفرمایان است.
  • می‌توانید با پیوستن به گروه‌های مرتبط با شغلتان در LinkedIn، از فرصت‌های شغلی جدید مطلع شوید.
  • Twitter ابزاری است که شما در آن می‌توانید فضاهای مرتبط با کارتان را دنبال کنید.
  • LinkedIn: https://www.linkedin.com/
  • Twitter: https://twitter.com/X?
  1. آژانس‌های کاریابی:
  • آژانس‌های کاریابی با هدف جذب کارجوی مناسب کارفرمایان شکل گرفته‌اند و بستر مناسبی برای کاریابی به حساب می‌آیند. (قبل از ثبت نام در هر کدام از آژانس‌های کاریابی، تحقیقات کاملی در مورد آن انجام دهید.)

کلام آخر

در این مقاله، با سیستم راهنمای noc شغلی کانادا آشنا شدیم. با کارکترهای اصلی این سیستم آشنا شدیم و فهمیدیم که به بهترین شکل ممکن می‌توانیم از این سیستم برای یافتن شغل مناسب خودمان استفاده کنیم. همچنین، تاثیر بزرگ آن در پروسه مهاجرت با برنامه استانی PNP و اکسپرس اینتری را متوجه شدیم. سام راد در راه مهاجرت شما به شما کمک خواهد کرد که کد شغلی خود را پیدا کنید، مهاجرتتان را به سادگی انجام دهید و در نهایت، آینده‌ای که مدنظرتان است را رقم بزنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *