ویزای بشر دوستانه کانادا می تواند مسیری مناسب برای مهاجرت شما باشد.

ویزای بشر دوستانه کانادا

ویزای بشر دوستانه کانادا

روش‌های بسیار زیادی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد. یکی از این روش‌ها، اخذ ویزای بشر دوستانه است. این ویزا شرایط و ویژگی‌های خاصی را دربر می‌گیرد که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. اینکه چه کسانی شامل حال این طرح خواهند بود، چه کسانی می‌توانند از این طرح استفاده کنند و مراحل اخذ این ویزا چیست را امروز با شما بررسی خواهیم کرد. سام راد در کنار شما است تا بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن مهاجرت کنید، پس با ما همراه باشید.

 فلسفه ویزای بشر دوستانه

این نوع ویزا مختص به کشور کانادا نیست و بسیاری از کشورها ویزای بشر دوستانه صادر می‌کنند. فلسفه ویزای بشر دوستانه، این است که زمانی که فردی در خاک یک کشور دچار ناامنی بوده و نمی‌تواند زندگی معمولی خود را داشته باشد، می‌تواند با درخواست خود و یا با کمک سازمان‌های مخصوص این کار، درخواست ویزای بشر دوستانه برای خود و خانواده خود داشته باشد.

این شرایط عبارتند از محیط جنگ زده، محیط ناامن، محیط پرخشونت، حتی ناامنی سیاسی و … . حال از خود می‌پرسید که اگر به این شکل باشد ممکن است بسیاری از افراد با ایجاد یک شرایط فرضی بتوانند ویزای بشر دوستانه دریافت کنند. پاسخ این است که وجود خطر و مشکل باید به صورت کامل برای مامورین مهاجرتی شرح شود و او قانع شود که شرایط به این شکل بوده و هیچ راهی جز مهاجرت وجود ندارد. پس مهم ترین بخش در اخذ ویزای بشر دوستانه این است که فرد باید بتواند ثابت کند که در شرایط بالا بوده و هیچ راهی پیش رویش وجود ندارد.

ویزای بشر دوستانه کانادا

ویزای بشر دوستانه کانادا (H&C) یکی از انواع ویزا هایی است که کشور کانادا برای برخی از مهاجرین خود صادر می‌نماید. بسیاری این ویزا را با درخواست پناهندگی اشتباه می‌گیرند. این مدل ویزا برای افرادی خاص صادر خواهد شد که شرایط آن در بالا گفته شد. فرد متقاضی یا در کشور جنگ زده است یا به دلایلی امنیت جانی ندارد.

شرایط اخذ ویزای بشر دوستانه کانادا

اولین و مهم‌ترین بخش در شرایط صدور این ویزا، این است که شخص باید اسناد و مدارک لازم خود را ارائه دهد تا به آفیسر کشور کانادا ثابت کند که بازگشت به کشورش برای او ناامنی جانی به بار خواهد آورد. این مقوله، سخت‌ترین و مهم‌ترین قسمت اخذ ویزای بشر دوستانه است.

دومین شرط برای اخذ ویزای بشر دوستانه، داشتن پاسپورت است.

یکی از نکات بسیار مهم در مورد درخواست ویزای بشر دوستانه این است که عمدتا افرادی این ویزا را درخواست می‌نمایند که اقامت موقت کشور کانادا را داشته اند و به همین دلیل، به زبان انگلیسی و یا فرانسوی مسلط هستند. در واقع، کشور کانادا یک بار این فرد را به خاک خود راه داده و از جانب او برای دیگران خطری وجود نداشته است.

درخواست ویزای بشر دوستانه کانادا

برای درخواست ویزای بشر دوستانه کانادا(H&C) شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. فرم مرتبط با ویزای بشر دوستانه کانادا را دریافت کرده و آن را تکمیل کنید.(سایت فرم: ca)
  2. مدارک لازم خود را ارسال کنید.
  3. پروسه رسیدگی به پرونده شما ۱۸ الی ۲۴ ماه خواهد بود.

نکات مهم در مورد ویزای بشر دوستانه کانادا

اگر با درخواست فرد موافقت شود، نتیجه به وی اعلام گردیده و پس از انجام معاینات پزشکی و تایید، فرد PR خود را دریافت خواهد نمود.

همانطور که گفته شد، مهم‌ترین بخش در مورد این ویزا، اثبات عدم امنیت جانی است. این بخش به صورت کامل در اختیار آفیسر کشور کانادا است و او تصمیم خواهد گرفت که شما ویزای خود را دریافت نمایید یا خیر.

شانس دریافت این ویزا، زیر ۲۰ درصد است.

نکته آخر این است که افرادی که در خاک کانادا هستند می‌توانند این درخواست را ارائه دهند. در واقع شما باید با ویزای توریستی به کشور کانادا رفته و پس از آن، درخواست ویزای بشر دوستانه خود را انجام دهید.

تفاوت ویزای بشر دوستانه کانادا با پناهندگی

زمانی که شخصی اعلام پناهندگی کند، استاتوس رفیوجی کلیمنت خواهد داشت. در واقع، او می‌تواند بدون مدرک خاصی، در خاک کشور کانادا بماند. اما با درخواست ویزای بشر دوستانه، شما باید با هر استاتوسی که هستید در خاک کانادا بمانید.(ویزای کاری، ویزای تحصیلی و …)

در پناهندگی، تکیه‌گاه آفیسر بر شکنجه فرد(PERSECUTION) است. فرد باید اثبات کند که در شکنجه و آزار قرار دارد. اما در اخذ ویزای بشر دوستانه تکیه آفیسر بر دشواری و سختی (HARD SHIP)است.

بیماری شخص در پناهندگی اهمیت چندانی ندارد، اما در روش بشر دوستانه بسیار مهم بوده و عاملی برای اخذ آن خواهد بود. دقت کنید که در پناهندگی، عدم رسیدگی عمدی به بیماری فرد اهمیت دارد.

تسلط شما به زبان انگلیسی و یا فرانسوی، در قبولی پناهندگی تاثیری نخواهد داشت اما در روش بشر دوستانه بسیار مهم است.

میزان درآمد شما در روش بشر دوستانه اهمیت دارد اما در پناهندگی چنین نیست.

در پناهندگی، شما می‌توانید از کمک دولتی دولت کانادا  استفاده کنید اما در روش بشر دوستانه، این امر برای شما نمره منفی خواهد داشت.

کلام آخر

اخذ ویزای بشر دوستانه، امری است که ممکن است برای افراد زمان بر بوده و حتی ممکن است نتوانند این ویزا را دریافت نمایند. همچنین، ممکن است فرد به دلایلی که گفته شد مجبور به بازگشت به کشورش باشد. به صورت کلی، اثبات شرایط سخت، مهم‌ترین قسمت در مورد ویزای بشر دوستانه است. سام راد در کنار شما است تا با به روزترین اطلاعات در مورد مهاجرت، بهترین روش ممکن را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *