پرنس ادوارد

“آنه، تکرار غریبانه روزهایت چگونه گذشت دیالوگی برای گوش همه ما ایرانیان آشنا است. آنشرلی. این داستان دراماتیک برای همه ما، در استان زیبای پرنس ادوارد رخ داده است. زیبایی داستان و همچنین محیط آن، همه ما را به کودکی می‌برد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی استان زیبای پرنس ادوارد جایی که با داستان آن شرلی شناخته می‌‌شود، پبردازیم. با سام راد تا انتهای این مقاله همراه باشید تا ببینید آیا استان پرنس ادوارد مکان مناسبی برای مقصد مهاجرتی شما هست یا خیر.

اطلاعات عمومی در مورد پرنس ادوارد

مرکز این استان شارلوت تاون است. این استان کوچک، مساحت 5660 کیلومتری داشته و بیش از 150 هزار نفر در آن سکنا گزیده‌اند. زبان رسمی در این استان انگلیسی و فرانسوی است و این استان در دنیا با داستان آن شرلی شناخته می‌شود.

علت نام‌ گذاری پرنس ادوارد

این استان در سده 1700 توسط انگلیسی‎ها از دست فرانسوی‌ها نجات پیدا کرد. به همین دلیل نام آن به سینت جان تغییر یافت. در سال 1799 نام این جزیره زیبا به پرنس ادوارد تغییر کرد. اساس این نام‌گذاری برای ادای احترام به پدر ملکه ویکتوریا (ادوارد) بود.

آب و هوای پرنس ادوارد

آب و هوای این جزیره تحت تاثیر خلیج سنت لارنس و تنگگه نورثامبرلند است. این جزیره در فصول گرم سال آب و هوای معتدلی دارد. روزهای داغ و شب‌های گرم از ویژگی‌های اصلی این استان است. اما زمستان بیشتر در این جزیره مانده و بهار پرنس ادوارد دیرتر آغاز می‌گردد. معمولا هوای این استان در زمستان تا منفی 7 درجه نیز می‌رسد.

جاذبه های گردشگری پرنس ادوارد

زیبایی‌های طبیعی، فانوس‌های دریایی، مزارع زیبا، خط ساحلی و …، مواردی هستند که همه ساله توریست‌های زیادی را به پرنس ادوارد می‌کشانند. پارک ملی پرنس ادوارد، شارلوت تاون، فانوس‌های دریایی ساحل شرقی، خانه‌های ساخته شده از بطری و …، از جاذبه‌های اصلی این استان به حساب می‌آیند.

شهر‌های مهم پرنس ادوارد

این استان کوچک‌ترین استان کشور کانادا بوده و فقط 10 شهرستان و 50 محله دارد. شارلوت تاون (پایتخت پرنس ادوارد)، سامرساید، استراتفورد، کورونوال و تری ریورز، شهرستان‌های اصلی این استان به حساب می‌آیند. تگنیش و سنت لوییس، کم جمعیت‌ترین شهرهای این استان به حساب می‌آیند.

فرهنگ پرنس ادوارد

این استان، فرهنگی عجیب و تودرتو دارد. برای بررسی دقیق آن، باید به سراغ تاریخ این استان رفت. این استان 5 هزار ساله، محل سکونت افراد زیادی بوده است. از مردمان بومی که اطلاعات دقیقی از آن‌ها در دسترس نیست، تا فرانسوی‌ها و  انگلیسی‌هایی که آن را از دست فرانسوی‌های نجات دادند، ایرلندی‌ها و اسکاتلندی‌ها و … . وجود جشنواره‌های مختلف در این استان، یکی از مزایای آن به حساب آمده و در ذهن مهاجرین، یک مزیت به حساب می‌آید.

به صورت کلی، این سرزمین به واسطه دمای نسبتا گرم‌تر نسبت به سایر کانادا، محبوب است. اما مساحت کم آن و جمعیتی که در آن زندگی می‌کنند، محبوبیت چندانی ندارد.

مزایا و معایب زندگی در پرنس ادوارد

پارامترهای مختلفی برای بررسی مزایا و معایب هر استان وجود دارد. به بررسی استان پرنس ادوارد می‌پردازیم:

مزایا:

  1. هزینه پایین زندگی: ارزان‌ترین شهر کانادا، پایتخت این استان یعنی شارلوت تاون است.
  2. مناسب برای زندگی خانوادگی: فعالیت‌های مختلف و متنوعی برای خانواده‌ها در این استان وجود دارد.
  3. دسترسی آسان: به واسطه کوچکی این استان، شما به هر چیزی که در اطراف شما باشد دسترسی کامل خواهید داشت.
  4. مناظر زیبای طبیعی و باستانی: هم‌جواری با ساحل و وجود مناظر طبیعی و همچنین، وجود بخش‌های فرهنگی مختلف در این استان، برای بسیاری از مردم جذاب است.
  5. جشنواره‌های منحصر به فرد: وجود جشنواره‌هایی مانند جشنواره لابستر، جشنواره نوشیدنی پرنس ادوارد، جشن رقص سنتی و …، از مراسمات خاص این استان به حساب می‌آید.
  6. غذای لذیذ: یکی از لقب‌های این استان، جزیره غذا است. وجود غذاهای مختلف محلی با طعم و رنگ عالی، این امر را تبدیل به یکی از جاذبه‌های این استان کرده است.

معایب:

  1. نرخ پایین اشتغال: در این استان، بیشتر مشاغل فصلی هستند. ماهی‌گیری، کشاورزی و … . به صورت کلی، یافتن شغل در این استان آسان نخواهد بود.
  2. آب و هوا: هوای پربارش، برای بسیاری از مردم جذاب نبوده و آن را نقطه ضعف می‌دانند. اگر شما هم علاقه‌مند به این هوا نیستید، اصلا به شما پرنس ادوارد را توصیه نخواهیم کرد.
  3. حمل و نقل: داشتن خودروی شخصی در این استان ضروری است. خصوصا اگر قصد خروج از استان و سفر به استان دیگر را داشته باشید.

هزینه‌های زندگی در پرنس ادوارد

هزینه‌ زندگی در این استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر بوده و به همین دلیل برای بسیاری از مردم جذاب است. با فرض داشتن بهترین خرج‌های ممکن شما با ماهی 2 هزار دلار می‌توانید در این استان یک زندگی عالی داشته باشید. این در حالی است که شما با این مبلغ، یک زندگی معمولی در سایر استان‌ها خواهید داشت.

مهاجرت به پرنس ادوارد

حال با تمام این نکات، باید به سراغ این سوال برویم؛ مهاجرت به پرنس ادوارد؟

راحت‌ترین راه برای مهاجرت به این استان، PNP PEI است. این راه مسیر متفاوتی نسبت به سایر روش‌ها دارد و اخذ PR این استان متفاوت از سایر استان‌ها است. اکسپرس اینتری، روشی است که ما به شما برای مهاجرت به این استان پیشنهاد می‌کنیم

روند پروسه PNP PEI بین 4 تا 6 هفته زمان خواهد برد. همچنین، امتیازات این استان نیز به صورت کامل متفاوت خواهد بود. معیارهایی مانند سازگاری و یا مالکیت کسب و کار، در زمره مواردی هستند که شما نمره آن‌ها را نیز باید دریافت نمایید تا بتوانید به این استان مهاجرت کنید.

کلام آخر

در این مقاله با پرنس ادوارد آشنا شدید. جاییکه برای بسیاری از ما سرزمین آشنایی به حساب می‌آید. آن شرلی و تمام داستان‌های آن برای همه ما کودکی را به ارمغان خواهد آورد. همچنین، مزایا و معایب و نکات زیادی را در مورد این استان متوجه شدیم. به صورت کلی، اگر علاقه‌مند به مکان کم جمعیت، با مناظر زیبا و دوست‌‌داشتنی هستید، سام راد در کنار شما خواهد بود تا بتوانید زندگی جدید خود را در پرنس ادوارد شروع کنید.

چیزی یافت نشد

با عرض پوزش، هیچ نوشته ای مطابق با جست و جوی شما یافت نشد