ثبت اختراع در آلمان راهی برای مهاجرت کاری به آلمان. سام راد مجری ویزای استارتاپ

ثبت اختراع در آلمان

ثبت اختراع در آلمان، راهی برای مهاجرت

شاید برایتان جالب باشد که شما می‌توانید به راحتی با ثبت اختراع در آلمان، به این کشور مهاجرت کنید. زمانی که شما بتوانید ایده‌ای نوآورانه و خلاقانه را پیاده‌سازی نمایید، کشور آلمان به شما اقامت خواهد داد. این خبر، که برای بسیاری از مردم جذاب است، باعث شده تا بسیاری به فکر مهاجرت به آلمان بیوفتند. سام راد در این راه در کنار شما خواهد بود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

اختراع چگونه است و چگونه ثبت خواهد شد؟

یکی از سوالات مهم و بزرگ در این زمینه، این است که اصلا اختراع چیست؟ زمانیکه فردی ایده‌ای در ذهن دارد، آیا اختراع انجام داده است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

هر طرح نوآورانه که منجر به تولید یک محصول، وسیله، روش و… جدید در صنایع مختلف مانند کشاورزی، صنعت، تکنولوژی و … شود، اختراع به حساب می‌آید. در واقع اختراع، باید امری جدید و منحصر به فرد باشد که به تازگی ایجاد شده است و شما می‌توانید از آن ایده به عنوان یک راهکار جدید استفاده کنید.

ویژگی‌های اختراع

  1. منحصر به فرد و شخصی باشد.
  2. ابتکار داشته باشد و راهی جدید را ایجاد نماید.
  3. کاربرد مشخصی داشته باشد.

با داشتن یک تعریف مشخص از اختراع، به سراغ معرفی این روش مهاجرتی می‌شویم.

ثبت اختراع در آلمان و مهاجرت به آلمان

همه کشورهای دنیا، علاقه‌مند هستند که نخبگان را در سطح جهانی به کشور خود آورده و زندگی امنی را برای آن‌ها ایجاد نمایند. این نخبگان، رشد و توسعه را در کشور به وجود آورده و باعث می‌شوند که حرکت کشور به سوی جلو، سریع‌تر شود. آلمان نیز مانند سایر کشور ها، همین روند را داشته و به جذب نخبگان می‌پردازد.

نکته قابل ذکر بعدی، این است که اختراع شما باید کاملا خاص و ویژه بوده و بر روند اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و …، تاثیر بالایی داشته باشد تا شما بتوانید به راحتی اقامت خود را اخذ نمایید.

چگونگی اخذ اقامت از طریق ثبت اختراع در آلمان

DPMA سازمان ثبت اختراع در کشور آلمان است. این مجموعه از سال ۱۸۷۷ در شهر برلین تاسیس شده است. این اداره امروزه نیز مخصوص ثبت اختراعات کشور آلمان است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه ۳۵۰ یورویی به این سازمان، اختراع خود را ثبت کنید. البته این هزینه، صرفا برای ارائه طرح است و هزینه‌های مختلفی مانند دفاع از اختراع، هزینه وکیل و … نیز مبالغ مختلفی دارند.  سازمان اختراع در آلمان، دفاتر مختلفی در شهرهای مختلف دارد و شما به هر کدام از این شعبه‌ها می‌توانید مراجعه کنید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید که شما می‌توانید به صورت آنلاین نیز این فرایند را انجام دهید. با مراجعه به سایت DPMAdirekt، می‌توانید اختراع خود را ثبت کرده و در صورت جذابیت ایده برای کشور آلمان، شما می‌توانید اقامت کشور آلمان را دریافت نمایید.

حوزه‌ها اختراع در کشور آلمان

هر کشوری، نیازهای خاص خود را دارد. ممکن است یک کشور نیازمند به مهندیس عمران باشد و طبعا سیاست‌گذاری آن‌ها بر اساس جذب مهندیس عمران خواهد بود. آلمان نیز به همین شکل است و نیازمندی‌های خود را شناخته و در پی جذب آن‌ها است.

رشته‌های محبوب اختراعی برای کشور آلمان

اختراعات صنعتی حوزه نانوتکنولوژی اختراعات حوزه پزشکی
اختراعات حوزه ساخت و ساز اختراعات رباتیک
اختراعات صنایع آی تی یا فناوری اطلاعات اختراعات در حوزه خودروسازی

مدارک لازم برای ثبت اختراع

فرایند ثبت اختراع باید به شکل درست و دقیق انجام شود. این امر به این دلیل است که  اگر روند ثبت اختراع به شیوه صحیحی جلو نرود، اختراع شما ثبت نخواهد شد. شما هیچگاه قصد ندارید که طرح خود را از دست بدهید. پس بهتر است از همین ابتدا تمام اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرده و دست پر به سراغ ثبت اختراع خود بروید.

توضیحات فنی کامل و دقیق درباره اختراع و طرح آن فهرست کامل از رفرنس‌ها و منابع علمی استفاده شده برای اختراع مورد نظر
گردآوری و ارائه ایده‌ها یا ادعاهای مشابه اختراع مورد نظر ترسیم فنی اختراع به صورت دقیق و کامل
توضیح و تشریح کامل عملکرد اختراع سوابق پیشین فرد مخترع در زمینه‌های علمی و نیز اختراعات دیگر

مزایای ثبت اختراع

ثبت اختراع به صورت کلی، بسیار کمک‌کننده و مفید است. شما در زمانی که اختراعی دارید، این اختراع و ایده می‌تواند برای هر کسی باشد. اما با ثبت این ایده و اختراع، شخصی سازی شده و هیچ کسی به هیچ عنوان حق ندارد از آن ایده بدون مشارکت شما استفاده کند.

مالکیت فکری

مالکیت فکری به این معنا است که شما می‌توانید از حق‌ بهره‌وری از اندیشه و خلاقیت خود استفاده کنید. این امر صرف نظر از حوزه مادی آن است. اینکه نویسنده کتابی، ادعای این را داشته باشد که کتاب برای خودش است، حق مالکیت معنوی آن است. ثبت اختراع این امر را برای شما ممکن خواهد ساخت.

ارزش مالی

طبیعتا با داشتن یک اختراع به نام خودتان، هر کسی که در دنیا از طرح و ایده شما استفاده نماید، باید به شما سود برساند. حتی اگر کسی بدون اجازه شما از طرح و ایده شما استفاده کند، شما می‌توانید در دادگاه های جهانی شکایت کنید.

راه‌اندازی کسب و کار

شما با ثبت اختراع در کشور آلمان، می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و درآمدزایی کنید.

اخذ اقامت

آلمان، یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا است. شما با ثبت ایده و اختراع خود در کشور آلمان، اقامت آن را اخذ خواهید نمود.

کلام آخر

شما با یک ایده شروع می‌کنید. آن ایده بارها و بارها در ذهنتان رد می‌شود، پخته می‌شود و در نهایت تبدیل به یک ایده شاهکار می‌شود. حال این ایده، ثبت شده و زندگی شما را زیر و رو خواهد کرد. شما می‌توانید به همین سادگی اقامت دائم کشور آلمان را دریافت کنید. مراقب باشید که تمام مدارک و هزینه‌های لازم برای ثبت را همراه خود داشته باشید. سام راد در این راه همراه شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *