شرایط زندگی در انگلستان از جمله مواردی است که در مهاجرت به کانادا باید در نظر بگیرید. سام راد همراه شماست

شرایط زندگی در انگلستان

شرایط زندگی در انگلستان

یکی از مهم‌ترین سوالات در زمان مهاجرت به یک کشور، سوال در مورد شرایط زندگی در آن کشور است. برای کسانی که قصد دارند به کشور انگلستان مهاجرت کنند، سوال شرایط زندگی در انگلستان چگونه است؟، از مهم‌ترین سوالات خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به معرفی کلی کشور انگلستان و بررسی شرایط زندگی در آن بپردازیم. سام راد در کنار شما خواهد بود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن مهاجرت خود را انجام دهید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی‌ انگلستان

از کشورهای حال حاضر قاره اروپا، کشور انگلستان است. این کشور بیش از ۶۹ میلیون جمعیت دارد و دارای آب و هوای بارانی است. این سرزمین، یکی از مقاصد توریستی و مهاجرتی به حساب می‌آید. واحد پول انگلستان، پوند بوده و پایتخت این کشور، لندن است.

۷۱ درصد مردم انگلستان، مسیحی پروتستان هستند و آیین مسیحیت در این سرزمین رواج بسیار زیادی دارد. همانطور که از نام انگلستان پیدا است، زبان رسمی این کشور، انگلیسی بوده و بیشترین لحجه مورد استفاده در انگلستان، ولش و گالیک-اسکاتلندی می‌باشد.

اقتصاد کشور انگلستان، جزو پویاترین و پررونق‌ترین اقتصادهای حال حاضر دنیا است. صنایعی مانند صنعت آهن، فولاد، کشاورزی و …، از صنایع مهم و اصلی در این کشور هستند. یکی از مهم‌ترین نکات برای مهاجرین به این کشور این است که هزینه زندگی در این کشور بالا بوده و به همین دلیل، شما باید برنامه ریزی مشخصی برای هزینه‌های خود داشته باشید.

حال که اطلاعات کلی در مورد کشور انگلستان به دست آورده‌ایم، باید به اصل موضوع یعنی بررسی شرایط زندگی در کشور انگلستان بپردازیم. با بررسی نقاط قوت و همچنین نقاط ضعف زندگی در انگلستان، ما می‌توانیم به راحتی تصمیم بگیریم که آیا مهاجرت به کشور انگلستان برای فرد مهاجر مناسب خواهد بود یا خیر. با ما همراه باشید.

مزایای زندگی در انگلستان

هزینه درمان

یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد زندگی در کشور انگلستان، هزینه پایین و تقریبا بی‌هزینگی درمان است. سیستم درمانی NHS یک سیستم دو سطحی است که در آن، خدمات سطح اول به صورت عمومی برای همه مردم رایگان است. این سطح حتی تا برخی از خدمات دندان پزشکی را نیز تشکیل می‌دهد. سطح دوم حالت درمان‌های تکمیلی را داشته که فرد باید برای آن بخش هزینه پرداخت نماید.

تحصیل و هزینه آن

دومین ویژگی از شرایط زندگی در انگلستان طبق بررسی‌ها، تحصیل رایگان و همچنین، سطح بالای تحصیل در این کشور است. برای افرادی که برای فرزندان خود و زندگی‌ آن‌ها مهاجرت می‌نمایند، انگلستان کشوری بسیار مناسب به حساب می‌آید. مدرسه اینترنشنال لندن، مدرسه اینترنشنال هالسیون، مدرسه دووایت، مدرسه بین‌المللی هیل هاوس، از مدارس اصلی این کشور هستند.

فرهنگ و هنر

انگلستان، یکی از مهدهای فرهنگ در دنیای مدرن است. همانطور که می‌دانید، انقلاب صنعتی دنیا از این کشور شروع شد. همچنین، هنرمندان بسیار زیادی در این سرزمین بوده‌اند که امروز برای این سرزمین افتخار بزرگی به حساب می‌آید. از ویلیام شکسپیر و جین آستین گرفته تا چارلز دیکنز و جورج ارول، از برترین هنرمندان این سرزمنی، در زمینه ادبیات بوده‌اند.

ورزش

انگلستان، همیشه به فوتبال خود و همچنین، راگبی شناخته می‌شود. همانطور که می‌دانید، بسیاری از مردم دنیا انگلستان را مبدع فوتبال می‌دانند. فارغ از این مساله، لیگ برتر این کشور، همیشه برای مردم در سراسر دنیا جذاب بوده است. ورزش راگبی نیز، ورزش بومی این کشور است که شباهت زیادی به فوتبال آمریکایی دارد.

تنوع فرهنگی

به واسطه وجود مهاجرین مختلف و متنوع از سرزمین‌های سراسر دنیا، انگلستان تبدیل به یک دهکده جهانی کوچک شده است. در این دهکده مردمان زیادی از هند، پاکستان، ایران، کشورهای شرق آسیا، مردمان قاره آفریقا و … زندگی می‌کنند.

نزدیکی به حوزه شنگن

همانطور که می‌دانید، کشور انگلستان طی چند سال اخیر، خود را از اتحادیه اروپا جدا کرده است. اما با وجود همین مساله، شما با داشتن پاسپورت انگلستان می‌توانید به تمام کشورهای حوزه شنگن سفر کرده و فاصله شما با قاره اروپا، فقط ۳۰ و چند کیلومتر خواهد بود.

شرایط کاری

یکی از مهم‌ترین موهبت‌ها در مورد شرایط زندگی در انگلستان، شرایط کاری بسیار عالی است. این سرزمین، علاقه زیادی به متخصصین و افراد ماهر در هر زمینه‌ای دارد. در واقع شما به واسطه داشتن یک تخصص واقعی که برای این کشور سودمند خواهد بود، به راحتی می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. در کنار این موضوع، وجود قانون‌های سفت و سخت در جهت حمایت از کارگران در مقابل کارفرمایان، اجازه از بین رفتن شرایط خود شما در این کشور را نخواهد داد. همچنین، ۲۸ روز مرخصی برای هر فرد و ۸ روز تعطیلی رسمی در این کشور، شرایط نسبتا مناسبی را ایجاد کرده است.

خدمات کلی

از اصلی‌ترین نکاتی که در مورد کشور انگلستان می‌باشد، وجود خدمات شهروندی مختلف و متنوع است. وجود محصولات تازه و با کیفیت و اورگانیک، از مسائلی است که برای بسیاری از مردم مهم و اساسی به نظر می‌آید. خدمات شهری مانند مترو و اتوبوس دوطبقه(یکی از نمادهای کشور انگلستان در دنیا) و تاکسی، از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

معایب زندگی در انگلستان

هر جایی، همانطور که نقاط قوت دارد، نقاط ضعف نیز خواهد داشت. حال که نقاط قوت شرایط زندگی در انگلستان را بررسی کردیم، به سراغ معایب زندگی در این کشور می‌پردازیم

سیستم درمانی آهسته

یکی از بزرگترین مشکلات در مورد زندگی در انگلستان، روند آهسته درمانی است. به واسطه رایگان بودن هزینه درمان، مطب‌ها همیشه شلوغ بوده و به همین دلیل، نوبت شما ممکن است بسیار طولانی شود. برای درمان بیماری‌های خاص شما مجبور به استفاده از سیستم درمان خصوصی کشور انگلستان خواهید شد.

آب و هوا

آب و هوای کشور انگلستان، بسیار بد مزاج است. شما ممکن است در یک روز، چهار مدل آب و هوا را ببینید. در کنار این مساله، در حالت معمول، آب و هوای این کشور، بسیار بارانی بوده و مردم این سرزمین، بیش از سه چهارم سال را با پوشش گرمایشی زندگی می‌کنند.

خوراک

بسیاری از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، معروف به غذاها و خوراکی‌های خود هستند. این مساله اما در مورد انگلستان تفاوت دارد. این کشور اصلا به غذای خود معروف نیست. با اینکه خوراک به صورت کلی سلیقه‌ای است، اما توریست‌ها و مهاجرین، اصلا غذای این کشور را دوست ندارند.

بازار کار

زمانی که شرایط مناسبی برای کار وجود دارد، طبیعتا، بسیاری از مردم علاقه‌مند به فعالیت در آن حوزه می‌گردند. انگلستان با داشتن تمام مواردی که در بالا بررسی شد، بازار کار خود را بسیار رقابتی کرده است. این بازار کار رقابتی، بسیاری از افراد را از چرخه کار بیرون انداخته و در واقع بدون تخصص، افراد جایی در این سیستم نخواهند داشت.

شرایط زندگی و هزینه‌ها

انگلستان نیز مانند همه کشورها، بهترین امکانات را برای پایتخت خود قرار داده است. دریافت حقوق پایین در شهرهای دیگر، زندگی اشتراکی برای جامعه، خرج بالای زندگی در این کشور و …، شرایط زندگی را برای افراد سخت خواهد کرد. همچنین، هزینه اجاره و خرید خانه نیز بسیار بالا بوده و مردم را مجبور به جابجایی و مهاجرت به شهرهای دیگر می‌نماید. با وجود امکانات حمل و نقل مناسب، هزینه این وسایل نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالا بوده و مردم از آن‌ها رنج می‌برند.

مردم

یکی از بزرگترین موانع افراد برای مهاجرت به انگلستان، مردم متفاوت این سرزمین است. مردم انگلستان، به هیچ وجه خون گرم نبوده و برخوردهای سردی را با افراد غریبه دارند. روابط اجتماعی در جامعه انگلستان بسیار متفاوت از سایر کشورهای دنیا است.

کلام آخر

در این مقاله با سام راد، به بررسی شرایط زندگی در کشور انگلستان پرداختیم. این شما هستید که باید بررسی کنید که آیا کشور انگلستان با داشتن این نقاط قوت، مکان مناسبی برای مهاجرت به حساب می‌آید یا به واسطه داشتن این نقاط ضعف، سرزمین جذابی برای مهاجرت به حساب نخواهد آمد. در مجموع، تصمیم گیری نهایی با شما خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *