انواع ویزای انگلستان

انواع ویزای انگلستان

همانطور که می‌دانیم، هر کشوری برا ورود خارجیان به کشورش قوانین و مقررات خاصی را لحاظ کرده است. در زمان ورود شخص به کشور جدید، او نیاز به ویزا دارد. اینکه او به چه دلیلی وارد کشور شده و … . بررسی انواع ویزای انگلستان به شما کمک خواهد کرد که بتوانید به راحتی به این کشور وارد شوید. سام راد قصد دارد که تمام موارد را توضیح داده و اطلاعات شما را ارتقاء ببخشد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

انواع ویزای انگلستان

طی سال‌های اخیر، کشور انگلستان به مردم ایران به سختی ویزای ورود به کشورش را اعطا می‌کند. در واقع این تصمیم، به واسطه فضای سیاسی بین دو کشور است. پس شما می‌توانید این ویزا را دریافت کنید. جای نگرانی نیست. حال با دانستن این موضوع، بهتر است به سراغ انواع ویزای انگلستان رفته تا با همه آن‌ها آشنا شویم.

ویزای VFS

قبل از شروع این بحث، لازم به ذکر است که یکی از روش‌هایی که برای کسب ویزای کشور انگلستان می‌توان انجام داد، مراجعه به سایت VFS Global است. شما می‌توانید تمام مدارک مربوطه را در این سایت قرار داده و ویزای خود را اخذ کنید. این سایت برای برخی از کشورهای حوزه شنگن نیز فعالیت دارد.

۱.        ویزای توریستی (UK visitors visas)

این ویزا، محبوب‌ترین و پرکاربردترین ویزای کشور انگلستان است. با استفاده از این ویزا، شما می‌توانید به راحتی وارد کشور انگلستان شده و اقامت توریستی خود را در این کشور بگذرانید. این ویزا بسته به هدف درخواست کننده نام‌های مختلفی به خود می‌گیرد، اما به صورت کلی تمام آن‌ها با عنوان ویزای توریستی شناخته می‌شوند. هدف فرد درخواست کننده ویزا باید کاملا مشخص باشد. همچنین، زمان این ویزا بسته به هدف فرد می‌تواند تغییر پیدا کند. نهایت مدت اعتبار این ویزا ۶ ماه است و فرد با مراجعه دوباره به آفیسر کشور انگلستان می‌تواند ویزای توریستی خود را تمدید نماید.

همچنین، ممکن است سفر فرد طولانی مدت باشد. در صورت قانع شدن آفیسرها، فرد می‌تواند ویزای ۲ ساله، ۵ ساله و یا ۱۰ ساله دریافت نماید. در این حالت، فرد باید اذعان کند که قصد مهاجرت به انگلستان را نداشته و صرفا برای هدف خود ویزا را می‌خواهد.

۲.       ویزای خانوادگی انگلستان (UK Family Visas)

در این مدل ویزا، فرد قصد پیوستن به اعضای نزدیک خانوادگی خود را دارد. از مهم‌ترین شروط این ویزا، اقامت حداقل ۶ ماهه فرد در انگلستان است.

انواع ویزای خانوادگی انگلستان:

  1. ملحق شدن به نامزد و یا همسر خود(ویزای ازدواج)
  2. محلق شدن به خانواده خود
  3. ملحق شدن به فرزندان خود
  4. دریافت نامه از اعضای خانواده و یا غریبه(هر کسی که اقامت دائم کشور انگلستان را دارد.)

شرایط اخذ ویزای خانوادگی:

  • حداقل سن ۱۸ سال باشد.
  • قابل اثبات بودن رابطه نسبی یا سببی
  • اثبات زندگی در کنار همسر پس از اخذ اقامت دائم
  • اقامت در یکی از مناطق با کیفیت کشور انگلستان
  • نامه عدم سوء پیشینه به صورت جهانی

۳.      ویزای تحصیلی انگلیس (UK Study Visas)

یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ ویزای کشور انگلستان، روش تحصیلی (tier 4) است. کشور انگلستان، در سطح علمی بالایی قرار داشته و از این حیث، برای بسیاری از دانشجویان جذاب است. همچنین، علاقه‌مندی انگلستان به جذب دانشجو، سبب شده است که ویزای تحصیلی به راحتی برای دانشجویان صادر شود.

ویزای تحصیلی دو مدل است. مدل اول ویزای دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان ۴ تا ۱۷ سال صادر می‌شود و ویزای دوم، ویزای دانشجویی است که برای دانشجویان بالای ۱۷ سال صادر خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که برای اخذ این ویزا، دانشجو باید از سیستم امتیاز دهی دانشگاه‌های کشور انگلستان استفاده نماید تا بتواند ویزای خود را دریافت نماید و پس از اتمام دوره تحصیلی، ویزای کاری دریافت کند.

۴.       ویزای کار انگلیس (UK work visas)

یکی از سخت‌ترین روش‌ها در دریافت ویزا، ویزای کاری انگلستان است. در این روش، فرد باید مطابق با سیستم امتیازدهی ویزا(point based visas) امتیاز لازم را دریافت نماید تا بتواند ویزای کاری انگلستان را دریافت نماید.

در این طرح، سطح زبان شما باید بالا باشد. نمره آیلتس فرد اگر بالا باشد، امتیاز بیشتری دریافت خواهد نمود.

تمکن مالی، بخش دومی است که باید در این طرح اخذ ویزا به آن اشاره کرد. موجودی فرد فقط برای تمکن مالی، باید حداقل هزار دلار باشد و همچنین، این موجودی باید حداقل ۹۰ روز در حساب او مانده باشد.(اگر شما با دعوت‌نامه کاری به کشور انگلستان بروید و در دعوت‌نامه نوشته باشد که تمام هزینه‌های زندگی شما با کارفرما است، شما نیازی به ارائه تمکن نخواهید داشت.)

درآمد شما نباید بابت کاری که انجام می‌دهید، کمتر از ۲۰ هزار پوند در سال باشد.

اگر درخواست نیروی کار(جاب آفر) از سوی یکی از کارفرمایان انگلیسی داشته باشید، برای شما امتیاز مثبت به حساب می‌آید.

انواع ویزای کار

  1. Tier 1 : ویزای بلند مدت که مخصوص به نخبگان است. سرمایه‌گذار (Investor)، کارآفرین (Entrepreneur)، فارغ التحصیلان کارآفرین (Graduate Entrepreneur) و استعدادهای نخبه (Exceptional Talent) در این دسته قرار دارند.
  2. Tier 2: این ویزا، برای متخصصین در زمینه‌های مختلف است. مبلغان دینی (Minister of Religion)، ویزای کار عمومی (General)، ویزای ورزشکاری (Sportsperson) و ویزای انتقال داخل شرکتی (Intra-company Transfer) جزو این دسته به حساب می‌آیند.
  3. Tier 5: ویزای نیروی خلاق و ورزشکار بوده که برای جوانان خلاق در امور ورزشی، خیریه و … به حساب می‌آید.

ویزای موقت انگلستان

این ویزا مخصوص یادگیری زبان انگلیسی و یا دوره‌های کوتاه مدت کالج است و ۱۱ ماه اعتبار دارد. فرد باید قبل از پایان اعتبار ویزای خود، به کشورش بازگردد.

ویزای گلوبال تلنت انگلستان

این مدل ویزا، برای نخبگان سراسر دنیا است که قصد دارند به کشور انگلستان مهاجرت کنند. انگلستان در رشته‌های بخش فرهنگ و هنر(هنرهای بصری، معماری، ادبیات، موسیقی)، تکنولوژی، تحقیق و آموزش(علوم انسانی، علوم پایه، پزشکی) به دنبال نخبگان بوده و این استعدادها باید از این طریق اقدام نمایند.

اقامت دائم enovation visa

آخرین طرح انواع ویزای انگلستان، که منجر به اقامت دائم برای فرد خواهد شد، طرح استارتاپ یا enovation visa است. در این طرح، فرد با داشتن یک ایده استارتاپی، بیزنس پلن، mvp می‌تواند درخواست enovation visa دهد. نکته مهم در مورد طرح استارتاپی در انگلستان این است که فرد باید تعهد دهد که بعد از یک بازه مشخص(۱ تا ۲ سال) ایده استارتاپی او به سوددهی می‌رسد و اگر به سود نرسد، فرد باید به کشور خود بازگردد.

کلام آخر

با تمام این طرح‌ها، سام راد در کنار شما  است تا بتوانید به راحتی ویزای کشور انگلستان را اخذ کنید. سام راد برای مورد آخر از طرح‌های ویزا یعنی طرح enovation visa، آماده است تا شما را راهنمایی کند و مهاجرت شما را به عهده گیرد. انواع ویزای انگلستان را می‌توانید با کمک سام راد دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *