برترین استارتاپ‌های کانادا و مهاجرت به روش ویزای استارتاپ کانادا با سام راد

برترین استارتاپ های کانادا

برترین استارتاپ های کانادا، موفقیت با فکر درست

ایده در ذهن همه ما وجود دارد. اما بسیاری از این ایده به مرحله پختگی نرسیده و یا شخص آن را جدی نمی‌گیرد. استارتاپ، دقیقا حاصل یک ایده خام است که شخص آن را ادامه داده است. بررسی برترین استارتاپ های کانادا می‌تواند بسیار آموزنده و راهگشا باشد. شما پس از این بررسی، جایگاه و اهمیت ایده‌های نوین را لمس خواهید کرد و همچنین، روش مهاجرتی استارتاپ ویزا را بهتر خواهید شناخت. با علم به تمام این موضوعات، تا انتهای مقاله در کنار ما باشید.

ویزای استارتاپ کانادا، راهی آسان برای مهاجرت

قبل از شروع بحث در مورد برترین استارتاپ‌های کانادا، این نکته بسیار مهم را بررسی خواهیم کرد. راه‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد اما باید به این نکته توجه داشت که آسان‌ترین و بهترین راه برای مهاجرت به کانادا، روش استارتاپ ویزا است.

این روش، به شما کمک خواهد کرد که بتوانید در خاک ایران اقامت دائم (PR) خود را دریافت نمایید، خانواده خود را به کشور کانادا ببرید و در نهایت، نمره بالای آیتلس را نیاز ندارید. اما داشتن یک ایده استارتاپ و راه اندازی آن به صورت کامل، مقوله ای سخت و دشوار است. سام راد متخصص این حیطه بوده و در این زمینه به شما بسیار کمک خواهد کرد.

برترین استارتاپ‌های کانادا

یکی از مهمترین نکات در مورد استارتاپ‌های کانادا، این است که شما از حمایت دولت و یا شرکت‌های حمایتی (designated company) برخوردار خواهید شد. در قدم بعدی، کانادا به شما امکانات و فضا های مختلفی را ارائه خواهد داد که در فضاهای اقتصادی بهتر و آزادانه‌تر مانور دهید. آزادی های تجاری، آزادی های مالی، آزادی در سرمایه گذاری و …، از نمونه‌های برخورد دولت کانادا با شما است.

برترین استارتاپ‌های کانادا

روحیه استارتاپی، روحیه‌ای خلاق، پر تلاش و کارآفرین است که در مسیر استارتاپ به کمک همه ما می‌آید. پشتکار، رمز اصلی موفقیت تمام استارتاپ‌ها است. با یکدیگر به بررسی برخی از این استارتاپ ها خواهیم پرداخت.

Xandar Kardian

استارتاپ Xandar Kardian، از سال ۲۰۱۷ شروع به فعالیت کرده و در تورنتو مستقر بوده و به راه حل‌های تشخیص حضور و نظارت بر ترافیک را برای ساختمان‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد. اندازه گیری در این پروژه از طریق لرزش‌های میکرو بدن انجام می‌شود و نیازمند به دوربین‌های سنتی نخواهد داشت. بنیان گذاران این استارتاپ، سام یانگ و سونگ هو چو هستند.

 Maple

استارتاپ Maple، از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و در تورنتوی کانادا مستقر است. این استارتاپ، بر فناوری اطلاعات و مراقبت‌های پزشکی فعال بوده و در بستر پلتفرم‌های آنلاین، بیماران و دکترها را بدون وقت قبلی با یکدیگر ارتباط می‌دهد. دسترسی فوری به پزشک در دوران کرونا، از دستاوردهای این استارتاپ است. بنیان گذاران، برت بلچتز، رکسانا زمان، استوارت استار هستند.

استارتاپ ApplyBoard

استارتاپ ApplyBoard، از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و در واترلو مستقر است. این استارتاپ، بر مبنای هوش مصنوعی بوده و به دانشجویان خارجی کمک می‌کند که درخواست دانشگاه تحصیل در خارج از کشورشان را انجام دهند. این استارتاپ، بزرگترین پلتفرم دانشجویی بوده و تا به حال، بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو را در مسیر آموزش عالی در سطح جهانی قرار داده است. این استارتاپ توسط مارتین بصیری، ماسی بصیری، متی بصیری راه اندازی شده است.

استارتاپ Security

این استارت آپ که از سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده و در شهر سیدنی مستقر است، به ارائه راه حل‌هایی برای پیروی از قوانین محافظت از داده برای کسب و کار های کوچک می‌پردازد. بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های تازه تاسیس، به واسطه عدم رعایت این قوانین، جریمه های سنگینی را پرداخت می‌کنند. جذب سرمایه ۶ میلیون دلاری، از افتخارات این استارتاپ است. دارن گالوپ و لیرد ویلتون، از موسسین و ایده پردازان این استارتاپ هستند.

استارتاپ Fellow

استارتاپ Fellow، با ساخت اپلیکیشنی، به بهبود روند و برگزاری و مدیریت جلسات کمک خواهد کرد. در طرح این استارتاپ آسان سازی جلسات مختلفی مانند جلسات ارزیابی، جلسات تک نفره و مدیریت آنها را آسانتر خواهد کرد. جالب است بدانید که این استارتاپ، تا به حال بیش از ۳۰ میلیون دلار، جذب سرمایه داشته است. امین میرزایی، آیدین میرزایی، ساموئل کورمیر ایجیما از ایده پردازان این استارتاپ هستند. دو نفر از اعضای اصلی این استارتاپ، ایرانی می‌باشند.

مهاجرت به کانادا برای استارتاپ، سود یا ضرر

یکی از سوالات مهم برای تمام ایده‌پردازان و راه‌اندازان استارتاپ این است که آیا کانادا کشوری مناسب برای راه اندازی استارتاپ به حساب می‌آید یا خیر. بدون در نظر گرفتن برترین استارتاپ‌ها در بالا، به بررسی این موضوع می‌پردازیم. مهاجر پذیر بودن این کشور، ورود افراد را به این کشور ساده خواهد کرد. از سوی دیگر، زمانی که ورود افراد به صورت دقیق و مهندسی شده انجام گیرد، قطعا این فضا برای افرادی که ایده های نو دارند، بسیار مناسب خواهد بود.

بسیاری از استارتاپ‌هایی که در بالا مشاهده شد، موسسین غیر کانادایی داشتند. همین مقوله اهمیت این امر در کانادا را نشان می‌دهد. صدور ویزای استارتاپ کانادا، یکی از مزیت‌هایی است که طی چند سال اخیر، کشور های حوزه شنگن نیز این برنامه را به برنامه‌های مهاجرتی خود اضافه کرده‌اند. کانادا با برنامه‌ریزی دقیق برای ورود استارتاپ‌ها به کشورش، محل امنی را برای استارتاپ‌ها ساخته است.

شهرهای مناسب کانادا برای راه‌اندازی استارتاپ

راه اندازی استارتاپ در کشور کانادا، ایده بسیار خوبی است. جدای از راحتی شما در مهاجرت، کشور کانادا، برای استارتاپ، ارزش بسیار بالایی قائل است. اما برخی از شهرهای کانادا به دلایل مختلف و متنوع، شهرهای بهتری هستند. باهم به بررسی برخی از این شهرها می‌پردازیم.

ونکوور

یکی از این شهرها، ونکوور است. این شهر به دلیل برخی معافیت های مالیاتی فدرال و یا استانی، حضور نیرو های کاری ماهر و نزدیکی به مراکز تجاری بزرگ، از شهر های مناسب برای راه اندازی استارتاپ می‌باشد.

تورنتو

تورنتو، لقب متنوع‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داده است. نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت و ۲۳۰ ملیت مختلف، تورنتو را به این جایگاه رسانده است. این شهر، بیش از ۴ هزار استارتاپ را در خود جای داده است و از حیث آمادگی برای پذیرش استارتاپ، شهر بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

ادمونتون

این شهر به دروازه ورود به شما معروف است. یکه‌تاز بودن این شهر در صنایع و تکنولوژی، از پتروشیمی گرفته تا صنایع دیجیتال، امری است که آن را به شهری مناسب برای حضور استارتاپ، تبدیل کرده است. دفتر بسیاری از شرکت های بزرگ مانند جنرال الکتریک، Dell و TELUS در این شهر قرار دارد. حضور انکوبیتور هایی مانندStartup Edmonton  و TEC Edmonton  در این شهر، جزو امتیازات اضافه برای استارتاپ ها به حساب می‌آید.

کلگری

چهارمین شهر بزرگ کانادا از لحاظ جمعیت، کلگری است. این شهر مرکز کارآفرینی و کسب و کار مرتبط با انرژی بوده و انکوبیتور‌های مختلفی مانند Startup Calgary و Innovate Calgary را در خود جای داده است. در این شهر از کارآفرینان حمایت ویژه ای می‌شود و آن ها به راحتی می‌توانند مسیر راه اندازی کسب و کار خود را شروع کنند.

واترلو

دانشگاه اصلی این شهر، یعنی دانشگاه واترلو، مرکز برجسته برای جذب ایده‌های استارتاپی است. این شهر، در رتبه ۲۵ بهترین اکوسیستم استارتاپی دنیا قرار دارد.  واترلو بخش قابل توجهی از استعدادهای فناوری کشور کانادا را در خود جای داده است. تورنتو و واترلو، در کنار یکدیگر قرار گرفته و کوریدوری را تشکیل دادند که به عنوان دره سیلیکون شمال نامگذاری شده است. شرکت های مطرح کانادایی بسیار زیادی از طریق دانشگاه‌ها نفرات جدید خود را جذب می‌کنند و پس از دانشگاه برکلی، دانشگاه واترلو، دومین دانشگاه با بالاتری رده استخدامی در دره سیلیکون را دارد.

کلام آخر

در این مقاله، برخی از بهترین استارتاپ های کانادا را شناختید و با برنامه ها و ایده های آن‌ها آشنا شدید. کشور کانادا و شرایط آن را دیدید و در نهایت، بهترین شهر های کانادا برای طرح های استارتاپی را دیدید. حال با تمام این موارد، بهتر است به ویزای استارتاپ کانادا فکر کنید. تمام شرایط بالا آماده است تا شما به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. در نهایت، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید به راحتی به کانادا مهاجرت کنید و یا راه سخت را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *