خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا

یکی از بزرگترین چالش‌های مهاجرین به کشور کانادا، خرید خانه است. قیمت‌، تنوع، شهر و …، پارامترهایی هستند که شما باید در خرید خانه در کانادا به آن توجه داشته باشید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که کانادا، یکی از گران‌ترین خانه‌ها را در دنیا دارد. سام راد در این مقاله قصد دارد به بررسی شرایط خرید خانه بپردازد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی را دریافت نمایید.

انواع خانه در کانادا

در کشور کانادا، چهار نوع خانه مسکونی برای مردم آماده شده است و هر کسی متناسب با نیاز خود، یکی از این منازل را تهیه می‌کند.

  1. خانه‌هایی شهری که دارای تراس و گاراژ مجزا هستند. عمدتا این خانه‌ها، ظاهری زیبا داشته و برای همه ما جذاب به حساب می‌آید.
  2. خانه‌های دوبلکس که دو واحد داشته و فضای هر کدام به صورت مستقل متفاوت است. این خانه‌ها، یکی از محبوب‌ترین خانه‌ها برای مردمان کشور کانادا است.
  3. بانگلو، یکی دیگر از مدل‌های خانه در کشور کانادا است که خانه‌های تک طبقه هستند که در طبقه پایین آن‌ها، گاراژ وجود دارد و برای کار و یا بازی کودکان اختصاص داده می‌شود.
  4. کاندو هم مدل آخر از انواع مدل خانه‌های کشور کانادا است که مانند آپارتمان‌های کشور خودمان می‌باشند و هر شخص، مالک یکی از طبقات این ساختمان به حساب می‌آید.

یکی از نکات مهم در مورد خرید خانه در کانادا وجود دارد این است که شما می‌توانید صرفا با خرید خانه، با ویزای سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت کنید. در این فرایند، شما نیازی به اقامت و یا ویزای خاصی ندارید و به سادگی می‌توانید با خرید خانه به این کشور سفر داشته باشید و در صورت علاقه به کانادا مهاجرت کنید.

هزینه‌های اصلی خرید خانه در کانادا

متغیرهای اصلی در شرایط در خرید ملک در کانادا به شرح زیر است. شما اگر منزلی را تهیه نمایید، باید هزینه مالیات آن را بپردازید. مالیات انتقال ملک، ۰.۵ تا ۲ درصد از ارزش ملک است. (ساسکاچوان و آلبرتا معاف از مالیات انتقال ملک هستند.) هزینه وکیل نیز نزدیک به ۱۰ درصد از قیمت ملک است. در نهایت، اگر شما خانه نوسازی را خریداری کرده باشید، باید ۵ درصد مالیات بر کالا را نیز پرداخت نمایید.

برای تمام ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها به ازای هر واحد گواهینامه استوپل وجود دارد که وضعیت هزینه‌های مالی ساختمان را به شما نشان می‌دهد. (کبک از این طرح مستثناء است.) حق الوکاله کار وکیل شما از ۳۷۰ دلار شروع می‌شود. ۳ تا ۷ درصد از ارزش ملک به نماینده املاک توسط فروشنده یا خریدار پرداخت خواهد شد.

سالانه، خانه‌ها در کشور کانادا باید مالیات مشخصی را بپردازند. این مالیات توسط شهرداری مشخص می‌شود. ممکن است شما یک ملک در شهر تورنتو داشته باشید و مالیات سالانه آن هزار و ۵۰۰ دلار باشد اما همان خانه در ونکوور مالیات ۳ هزار دلاری پرداخت کند.

خرید خانه در تورنتو کانادا

از زمان کرونا به بعد، خریداران خانه در شهر تورنتو ۲۵ درصد کاهش داشته‌اند. کاهش قیمت ۱۴ درصدی قیمت منازل در این شهر (میانگین ۸۶۰ هزار دلار) رسیده‌ است. لازم به ذکر است که در ماه‌های مختلف، قیمت‌ها نوسان داشته و کاهش و افزایش قیمت فصلی نیز دارند.

خرید خانه در ونکوور کانادا

در مورد شهر ونکوور در مقاله بیریتیش کلمبیا صحبت کردیم. یکی از بزرگترین نکات مثبت در مورد این شهر، آب و هوای بسیار مناسب آن است. به دلیل این نکته مثبت، قیمت‌ منزل در این شهر بسیار بالاتر از سایر شهرها است. این قیمت بالا به نحوی است که حتی پس از کاهش قیمت خانه در این شهر، ونکوور کماکان یکی از گران‌ترین شهرهای کشور کانادا است. میانگین قیمت خانه در این شهر بین ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار است.

خرید خانه در مونترال کانادا

مونترال، یکی از شهرهای مهم کشور کانادا است. اما با این حال، قیمت منزل در این شهر بسیار مناسب به حساب می‌آید. در واقع، برای خرید یک خانه در شهر مونترال شما باید نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار تا ۶۰۰ هزار دلار هزینه کنید.

خرید خانه در کانادا (مابقی شهرها)

همانطور که گفته شد، به طور کلی قیمت خرید خانه در کانادا نرخ ثابتی نداشته و در هر شهر، به شکلی با افزایش یا کاهش قیمت مواجه شده است. میانگین قیمت خانه در کشور کانادا، بین ۲۰۰ هزار دلار تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است. اگر قصد خرید خانه را دارید، به این نکته دقت فرمایید که تمام هزینه‌های خرید خانه را محاسبه کنید (مالیات انتقال ملک، حق الوکاله و …) و سپس به دنبال خانه خود باشید. در نهایت، شما می‌توانید به صورت اقساطی و با شرایط خاص و پرداخت از طریق حقوق خود نیز منزل را برای خود تهیه کنید.

قانون مهم خرید خانه در کانادا

یکی از مهم‌ترین قوانین در مورد خرید خانه افرادی که اقامت کانادا را ندارند این است که باید ۱۵ درصد از قیمت منزل را به عنوان مالیات به دولت کانادا پرداخت کنند. تمام کسانی که اقامت کشور کانادا را دارند، از این مالیات معاف هستند.

وام خرید ملک

شما می‌توانید در کشور کانادا، وام مسکن دریافت نموده تا بتوانید خانه خود را به راحتی خریداری کنید. شما باید بتوانید ۳۵ درصد از هزینه خرید خانه را داشته باشید تا ۶۵ درصد باقی مانده را از بانک وام بگیرید. البته شرایط بانک‌ها مختلف خواهد بود. نکات مهمی که در مورد این وام وجود دارد این است که افرادی که مقیم کشور کانادا نیستند شرایط متفاوتی با افراد مقیم خواهند داشت. همچنین، هر زمان که قصد فروش منزل را داشته باشید، باید کمتر از ۲ برابر قسط خود را به عنوان ضرر پرداخت نمایید.

سایت خرید خانه

 شما می‌توانید از سایت‌های اصلی و معتبر کشور کانادا استفاده کنید تا بهترین خانه‌ها را در کشور کانادا  پیدا کرده و از آن‌ها خرید کنید.

این وبسایت‌ها عبارتند از:

  • Rentboard
  • ۴rent
  • ApartmentscanadaGottarent
  • Viewit

خانه برای دانشجویان

یکی از هزینه‌های اصلی زندگی دانشجویان در کشور کانادا، هزینه برای خانه است. نکاتی که در مورد خانه دانشجویی وجود دارد عبارت است از:

  1. محل زندگی: اینکه شما در کدام شهر قصد اجاره و یا خرید خانه را دارید، در هزینه شما بسیار تاثیر گذار است(تفاوت قیمت خانه در تورنتو و مونترال)
  2. نوع مسکن: شما می‌توانید از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنید و یا خانه شخصی خود را اجاره کنید.
  3. اندازه: متراژ خانه، تعداد اتاق ها و … ، در قیمت آن بسیار تاثیرگذار هستند.
  4. امکانات: شما می‌توانید خانه مبله اجاره کنید و منطقا هزینه بالاتری خواهید داد.

در اینجا میانگین قیمتی خانه مخصوص دانشجویان را ذکر می‌کنیم:

  • خوابگاه: ۸۰۰ تا هزار دلار در ماه
  • خانه مشترک: ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه
  • خانه یک خوابه در مرکز شهر: ۱ هزار و ۵۰۰ دلار در ماه
  • خانه یک خوابه در خارج از شهر: ۱ هزار و ۳۰۰ دلار در ماه

کلام آخر

خرید خانه در کشور کانادا، می‌تواند به شما کمک کند که به راحتی اقامت خود را در این کشور دریافت کنید. اما هزینه‌های آن بسیار مهم بوده و با داشتن برنامه‌ریزی، می‌توانید به راحتی صاحب خانه شوید. همچنین، ممکن است شما علاقه‌مند به خرید خانه در یک شهر خاص در کشور کانادا باشید. باید هزینه آن را به صورت کامل بررسی کنید. سام راد در این مقاله اطلاعات کلی این موضوع را به شما انتقال داده است. با برنامه دقیق، شما می‌توانید در کشور کانادا صاحب خانه شوید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *