مهمترین بانک های کانادا برای افتتاح حساب برای مهاجران

بانک‌های مهم کانادا برای مهاجران و افتتاح حساب

بانک‌های مهم کانادا برای مهاجران و افتتاح حساب

به عنوان ‌یک تازه وارد در کانادا، پیدا کردن بانک مناسب و راه‌اندازی اولین حساب بانکی خود ‌یک گام اساسی برای مستقر شدن است. بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی برای مهاجران و تازه‌واردان پیشنهاد‌های ویژه‌ای دارند. در این مقاله سام راد به معرفی انواع موسسات مالی کانادایی و خدمات آن‌ها، معیار‌های مهم برای انتخاب بانک و افتتاح حساب و به طور کلی تمام آنچه که باید در مورد بانک‌های مهم کانادا برای مهاجران و افتتاح حساب بدانید، پرداخته شده است.

نکته مهمی که باید اینجا مطرح شود این است که بدون توجه به نوع ویزایی که برای مهاجرت به کانادا کسب کرده‌اید اطلاعات مربوط به افتتاح حساب بانکی را نیاز خواهید داشت. حالا چه از طریق ویزای اکسپرس اینتری به کانادا سفر کرده باشید و یا حتی از طریق ویزای استارتاپ به این کشور ورود کرده باشید. بنابراین اینجا قصد داریم به اساسی‌ترین مواردی که در این زمینه می‌توانند ایجاد شوند پاسخ دهیم.

انواع موسسات مالی (Financial Institutions) در کانادا

کانادا بانک‌ها و موسسات مالی متعددی دارد که تحت قانون بانکداری دولت فدرال اداره می‌شوند. موسسات مالی کانادایی به مشتریان مختلف با نیاز‌ها و ترجیحات بانکی متفاوت خدمات ارائه می‌دهند. هر بانک به طور متفاوتی به دارندگان حساب خود خدمات ارائه می‌دهد، چه از طریق بانکداری آنلاین‌، خدمات درون شعبه‌ یا هر دو. سه نوع اصلی موسسات مالی عبارتند از:

بانک‌های ملی

طی سال‌‌ها، این موسسه‌های مالی بزرگ و پیشرو خود را به عنوان شش بانک ملی کشور کانادا معرفی کرد‌ه اند. این شش بانک بزرگ عبارتند از:

این بانک‌های ملی دارای شبکه‌های گسترده ای از شعب و دستگاه‌های خودپرداز در اکثر استان‌های کانادا هستند. حضور در سراسر کانادا، ارائه خدمات متنوع و قابلیت‌های بانکداری آنلاین آن‌ها را به ‌یک انتخاب محبوب برای افراد و مشاغل تبدیل کرده‌است. از این رو این بانک‌ها به عنوان بانک‌های مهم کانادا برای مهاجران و افتتاح حساب محسوب می‌شوند.

بانک‌های مهم کانادا برای مهاجران و افتتاح حساب را با سام راد مطالعه کنید.

اتحادیه‌های اعتباری

اتحادیه‌های اعتباری ‌یا صاحبان صندوق در کانادا اغلب محصولات و خدمات مالی مشابه بانک‌ها را ارائه می‌دهند. با این حال، برخلاف بانک‌‌ها، اتحادیه‌‌های اعتباری تحت مالکیت و مدیریت مشتریان خود هستند که اغلب اعضا نامیده می‌شوند. اتحادیه‌های اعتباری ممکن است در سطح استانی‌ یا فدرال اداره شوند. برخی از اتحادیه‌های اعتباری برتر عبارتند از:

  • Access Credit Union
  • Affinity Credit Union
  • Conexus Credit Union

در حالی که اتحادیه‌های اعتباری اغلب شبکه‌های خودپرداز بدون هزینه اضافی دارند، شبکه شعب آن‌ها ممکن است به شهر مؤسس ‌یا بخشی از استان محدود شود. علاوه بر‌ این، بسیاری از آن‌ها خدمات بانکداری تلفن همراه و آنلاین را ارائه می‌دهند. اتحادیه‌های اعتباری همچنین در مورد ارائه نرخ بهره در پس‌انداز برجسته هستند و برخی از بالاترین نرخ‌ها را ارائه می‌دهند.

بانک‌های آنلاین

بانک‌های آنلاین مؤسسات مالی هستند که شعبه حضوری ندارند. آن‌ها ممکن است خدمات بانکداری تلفنی و خودپرداز ارائه دهند، اما عمدتاً از‌یک مدل بانکداری دیجیتال برای خدمت به مشتریان خود استفاده می‌کنند. بانک‌‌های مجازی می‌توانند‌ یک بخش آنلاین از اتحادیه‌‌های اعتباری ‌یا بانک‌‌های سنتی باشند، مانند Tangerine Bank که زیرمجموعه Scotiabank است. با این حال، برخی از آن‌ها مؤسسات مالی مستقل هستند مانند بانک NEO.

اگرچه بانک‌‌های آنلاین معمولاً طیف متوسطی از محصولات و خدمات دارند، اما اغلب با کارمزد پایین و نرخ‌‌های بهره بالاتر نسبت به بانک‌‌های سنتی ارائه می‌شوند.

معیارهای انتخاب بهترین بانک‌های کانادا برای مهاجران

لیست سام راد از بانک‌های مهم کانادا برای مهاجران و افتتاح حساب نقطه شروع خوبی برای ارزیابی بهترین ویژگی‌های ارائه شده توسط بانک‌های مختلف است. با این حال، مقایسه اینکه کدام‌ یک از طرح‌ها و پیشنهادات بانکی برای نیاز‌های سبک زندگی شما ایده‌آل هستند، مهم است. برخی از معیار‌های ضروری که باید در انتخاب بانک در نظر گرفته شوند عبارتند از:

ارزش طرح‌ها و پیشنهادات بانکی

طرح‌ها و پیشنهادات ویژه مهاجران و تازه‌واردان شامل تخفیف‎‌ها، جوایز و بازپرداخت نقدی است. این طرح‌ها و پیشنهادات جذاب هستند، اما اغلب با شرایط خاصی ارائه می‌شوند. بنابراین قبل از اینکه به بانک متعهد شوید، مطمئن شوید که تمام شرایط و جوانب را مرور کرده اید تا ببینید آیا شرایط برای شما منطقی است‌ یا خیر و آیا پیشنهاد ارزش کلی کافی برای شما دارد ‌یا خیر. سایر جنبه‌‌ها مانند کارمزد تراکنش، شبکه بانکی و سایر ویژگی‌‌های ضروری را نیز به خوبی مقایسه کنید.

بسته‌های بانکی

مطمئن شوید بسته بانکی شما شامل تمام چیز‌هایی است که برای مدیریت امور مالی خود نیاز دارید. این بسته بانکی می‌تواند شامل چک کردن حساب‌های شما و اعضای خانواده شما، ‌یک حساب پس‌انداز با بهره بالا، ‌یک کارت اعتباری شخصی و موارد دیگر باشد. همچنین بررسی کنید که آیا بسته شما دارای ویژگی‌‌ها ‌یا انواع تراکنش‌‌های ضروری مانند خدمات انتقال پول ‌یا نقل و انتقالات الکترونیکی است، تا نیازی به پرداخت هزینه برای خدمات اضافی نداشته باشید.

کارمزد‌ها و محدودیت‌‌ها

برخی از پیشنهادات بانکی برای حساب‌‌های سطح متوسط ​​تا پرمیوم هستند. این پیشنهادات شامل تخفیفات کارمزد ما‌هانه، محدودیت‌‌های تراکنش بالاتر و مزایای ویژه مانند خدمات انتقال پول رایگان و اجاره صندوق امانات می‌شوند. با پایان‌یافتن پیشنهاد، با هزینه‌های ما‌هانه جدیدی مواجه خواهید شد که بودجه خانوار شما را افزایش می‌دهد. مطمئن شوید که از هزینه استاندارد بانک آگاه هستید ‌یا برنامه‌ای برای تغییر حساب بانکی دارید.

راه‌‌های بانکداری

اگر خدمات بانکی حضوری را ترجیح می‌دهید، محل شعبه‌ها و خودپردازهای مؤسسه‌ی مالی مورد‌نظر‌تان را بررسی کنید. اگر خدمات غیرحضوری را ترجیح می‌دهید، بررسی کنید که آیا بانک مورد‌نظر شما ‌یک پلت فرم بانکداری آنلاین و تلفن بانک با پشتیبانی مشتری مدارانه دارد ‌یا خیر.

حفاظت از سپرده

بسیاری از بانک‌های بزرگ عضو شرکت بیمه سپرده کانادا (CDIC) هستند. اگر ‌یک بانک عضو شکست بخورد، سپرده‌های واجد شرایط مشتری تا سقف ۱۰۰۰۰۰ دلار محافظت می‌شود. اتحادیه‌های اعتباری همچنین بیمه استانی سپرده‌های مشتریان را تمدید می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که بانک شما دارای پوشش سپرده فدرال ‌یا استانی است.

سایر ویژگی‌ها

طرح‌های بانکی شامل چندین ویژگی دیگر است که می‌تواند برای افراد و خانواده‌های آن‌ها مفید باشد. بر اساس نیاز‌ها‌ یا سبک زندگی خود، می‌توانید پیشنهاد‌هایی مانند خدمات بانکداری رایگان ‌یا برنامه‌‌های وفاداری مشتری و … را انتخاب کنید.

به عنوان مثال،‌ ممکن است برای مدتی یک بسته بانکی شامل‌ یک صندوق امانات کوچک با هزینه کم‌ یا بدون کارمزد ارائه شود. همچنین سایر طرح‌‌های بانکی ممکن است دارای ‌یک برنامه پاداش باشند که از تراکنش‌‌های روزانه امتیاز کسب می‌کند. این امتیاز‌ها را می‌توان برای پرداخت قبض، خریدهای فروشگاهی، سفر‌ها و موارد دیگر استفاده کرد.

نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا برای مهاجران

افراد تازه‌وارد و مهاجران اغلب می‌توانند از طریق تلفن، حضور در شعبه‌ یا از طریق بانکداری آنلاین برای‌ یک حساب بانکی جدید درخواست دهند. البته ممکن است از شما خواسته شود که‌ یک قرار ملاقات برای تنظیم حساب خود رزرو کنید. بانک‌ها ممکن است از کسانی که خارج از کانادا درخواست می‌دهند بخواهند که تشریفات افتتاح حساب خود را پس از ورود به کشور تکمیل کنند.

معمولاً مؤسسات مالی از شما می‌خواهند که موارد زیر را ارائه دهید:

  • اطلاعات شخصی شما: ایمیل، شماره تلفن کانادا و آدرس منزل.
  • مدرک شناسایی: گواهینامه رانندگی کانادایی ‌یا پاسپورت معتبر.
  • اثبات وضعیت شما در کانادا: کارت اقامت دائم‌ یا تاییدیه اقامت دائم، ویزای مهاجرت، سابقه فرود و مجوز کار.

کلام آخر

برای اکثر کانادایی‌ها بهترین بانک، بانکی است که می‌تواند بهترین معامله را برای محصول یا خدمات خاص مورد نیاز ارائه دهد. اما اگر به دنبال این هستید که چک، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و کارت‌های اعتباری خود را یک‌جا داشته باشید، این سوال بسیار پیچیده‌تر می‌شود. سام راد با سال‌ها تجربه و حضور در کانادا به راحتی می‌تواند شما را در مورد بانک‌های مهم کانادا برای مهاجران و افتتاح حساب، راهنمایی و همراهی کند و به سوالاتتان پاسخ دهد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *