روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

یکی از امکانات خاص برخی افراد، تسلط به زبان فرانسه است. مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه، شرایط خاصی را برای برخی از روش‌های مهاجرتی به وجود خواهد آورد که مهاجرت را برای افراد ساده سازد. با بررسی این متودها و روش‌ها، در این مقاله قصد داریم، این شرایط و امکانات را بهتر بشناسیم. همانطور که گفته شد، داشتن این شرط، بجز در یک حالت در حکم امتیاز اضافی بوده و نمی‌توان به آن به عنوان یک اساس اصلی برای مهاجرت نگاه کرد.

مهاجرت، شروع جدید

همانطور که همه ما می‌دانیم، مهاجرت مسیری است که ممکن است زندگی ما را به صورت کلی زیر و رو کند. این تغییر می‌تواند به شکل مثبت و خوب باشد و یا منفی و شکننده. افراد بسیار زیادی بوده‌اند که به واسطه این مشکل، زندگی خود را از دست داده‌اند و به شغل های پایین و نامناسب روی آورده‌اند.

از همین رو، شما باید شرایط ویژه ای داشته باشید تا کانادا شما را به عنوان یک گزینه مناسب دانسته و فضای امن شما را شکل دهد. به عنوان مثال در طرح استارتاپ ویزای سام راد، شما به عنوان یک مخترع وارد کشور کانادا خواهید شد و طبعا رفتار بسیار متفاوتی با شما خواهد شد. با ما همراه باشید تا به صورت تخصصی بر مقوله مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه صحبت کنیم.

شهرهای فرانسوی زبان کانادا

کانادا، کشوری دو زبانه بوده و فرانسوی و انگلیسی، هر دو زبان‌های اصلی این کشور به حساب می‌آیند. اما نسبت جمعیت فرانسوی زبان به انگلیسی زبان بسیار پایین است. شهرهای آلبرتا، کبک، نیوبرانزویک و یوکان، بیشتر میزان فرانسوی زبان را در خود جای داده است. پس جای نگرانی نیست، شما به راحتی می‌توانید با زبان فرانسه خود، به کشور کانادا مهاجرت کنید.

مهاجرت به کبک

کبک، یکی از شهرهای فرانسوی زبان کشور کانادا است. همانطور که می‌دانید، مهاجرت به کبک، شرایط خاصی برای مهاجرت نیاز دارد. شرایط مختلفی برای هر مدل مهاجرت به کبک وجود دارد اما اصلی‌ترین نکته در این مورد، تسلط به زبان فرانسوی است. لازم به ذکر است که کبک، یکی از شهرهای پر هزینه کانادا به حساب آمده و شرایط زندگی در آن بسیار متفاوت از سایر استان‌های کانادا است.

روش جذب نیروی کار ماهر (اسکیل ورکر) در کبک، بر سه دسته از افراد تمرکز دارد:

  1. افرادی که در استان کبک درس خوانده‌اند
  2. افرادی که از طرف یکی از کارفرمایان کبک، جاب آفر دریافت کرده‌اند.
  3. افرادی که در کبک کار کرده‌اند

طبعا مهمترین شاخصه برای ورود به کبک تسلط به زبان فرانسه است. اما برای مهاجرت با این روش به مدرک B2 نیاز خواهید داشت. همچنین، شهرهایی مانند مونترال، اتاوا، تورنتو، ونکوور و کلگری، از جمله سایر شهرهایی هستند که زبان فرانسوی در آن کاربرد دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

راه‌های ورود به کشور کانادا، بسیار زیاد است. حال باید بررسی کنیم که در کدام یک از روش‌ها، زبان فرانسوی اهمیت پیدا کرده و یا به مهاجرت ما سرعت می‌بخشد.

جابجایی بین المللی

همانطور که می‌دانید، یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، جابجایی بین‌المللی است. در این روش، شما به همراه کسب و کارتان به کشور کانادا مهاجرت خواهید نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله جابجایی بین المللی را مطالعه کنید. زبان فرانسوی در این روش، مهاجرت شما به شهر های فرانسوی زبان را بسیار ساده خواهد ساخت.

اکسپرس اینتری

در روش اکسپرس اینتری، شما با کسب امتیاز های لازم می‌توانید وارد خاک کانادا شوید. این امتیاز ها مرتبط با اطلاعات شخصی شما هستند. سن، تحصیلات، سابقه کار و … . یکی از معیارهای مهم در اکسپرس اینتری زبان است و با تسلط به زبان فرانسوی، می‌توانید امتیاز مناسبی دریافت نمایید. کسب ۲۵ امتیاز بیشتر از کسانی که در شرایط یکسانی هستند اما تسلط به زبان فرانسه دارند، نشان از اهمیت کانادا به این موضوع است.

همچنین، افرادی که به دو زبان مسلط هستند، ۵۰ امتیاز دریافت می‌نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اکسپرس اینتری کلیک کنید. همچنین، شما می‌توانید از طریق دو روش دیگر که زیر مجموعه اکسپرس اینتری هستند، مهاجرت ساده تری داشته باشید.

اسکیل ورکر

این برنامه مهاجرتی، یکی از روش‌های زیر مجموعه اکسپرس اینتری است که در آن مدرک تحصیلی دانشگاهی، سطح زبان مناسب و سابقه کار الزامی است. با تسلط به زبان فرانسوی، شما امتیاز بالاتری کسب خواهید کرد و راه هموارتری برای مهاجرت خواهید داشت. برای آشنایی با برنامه اسکیل ورکر هم مقاله جداگانه ای برای شما در نظر گرفته‌ایم که تحت آن می‌توانید مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه را مورد بررسی قرار دهید.

اسکیل ترید

اسکیل ترید نیز، یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه است که زیر مجموعه اکسپرس اینتری بوده و شما در این برنامه نیاز به حداقل های زبان، داشتن پیشنهاد شغلی تمام وقت با قرار داد یک ساله همراه با حقوق و سابقه کار دو ساله است.

برنامه مهاجرت استانی PNP

یکی دیگر از روش‌های مرسوم و رایج برای مهاجرت، روش مهاجرت استانی یا PNP است. در این روش، بر اساس نیاز به نیروی کار، یا Targeted Draw و یا قرعه کشی‌های هدفمند، افرادی که در استخر مهاجرت استان هستند انتخاب می‌شوند. شهر هایی که فرانسوی زبان هستند و قصد جذب نیرو دارند، مقصد مناسبی برای افراد به حساب می‌آیند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مهاجرت استانی PNP مراجعه کنید.

برخی دیگر از استان های کانادا نیز، نیازمند این است که شما مستقیما تمایل به ورود به آن (Expression of Interest) را برای آنها ارسال کنید تا شما را در استخر خود قرار دهند.

مدارک معتبر زبان فرانسوی

در نهایت اگر مدرک TCF و یا TEF با سطح زبان فرانسه B2 دارید، می‌توانید در کشور کانادا به زبان فرانسوی تحصیل کنید. حتی با سطح زبان پایین‌تر (B1) نیز می‌توانید به صورت مشروط در برخی از دانشگاه های کانادا تحصیل کنید. به صورت کلی،  مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه، امری است که شرایط ویژه‌ای برای شما به وجود خواهد آورد.

مدارک معتبر زبان فرانسه که شما می‌توانید آن ها را به کشور کانادا ارائه دهید عبارتند از:

کلام آخر

شما می‌توانید با استفاده از زبان فرانسوی خود، به کشور کانادا مهاجرت کنید. جدای از تمام روش‌های ممکن که می‌تواند برای شما منحصر به فرد باشد، باید به این نکته توجه داشته باشید که مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه با چالش‌های خاص خود همراه است که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. باید بتوانید این برنامه‌ریزی را برای خود به صورت کامل انجام دهید. سام راد همراه شماست.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *